KAMPIOENEN KAMPIOENEN OLE OLE OLE {MC1}

SVS MO15-1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 3

7 december 2013 14:30

Vandaag moest het weer gaan gebeuren, de meiden van Die Haghe uit Den-Haag stonden te popelen om ons een hak te zetten op weg naar het najaars kampioenschap.
Voor het eerst werd ik geconfronteerd met het feit dat de trainster van de tegenpartij vertelde dat zij haar tactiek had afgestemd op mijn wedstrijdverslagen.
Ze vertelde dat zij die allemaal gelezen had en zo tot een strijdplan was gekomen.
Gelukkig voor ons was het de eerste minuut al raak door een goede diepe bal op Irene die vandaag begon als rechtshalf, ze gebruikte haar snelheid goed en bezorgde de bal bij Demi die deze kans wist te verzilveren.
Daarna vlogen de meiden van Die Haghe in ieder duel en als wij dat niet voetballend kunnen oplossen dan komen we soms in de problemen.
Zo kwam ook de 1-1 tot stand, door een misverstand tussen Celeste en Joya kwam de bal bij een tegenstander die wel raad wist met dit buitenkansje 1-1.
Daarna werden wij soms met ons eigen tactiek om de oren geslagen.
In plaats van dat wij op de helft van de tegenstander druk zetten werden wij met vlagen onder druk gezet.
Gelukkig konden wij soms met goede aanvallen ontsnappen aan deze druk, Joya schoot de bal weg uit de verdediging die bij Demi belandde zij verlengde de bal naar Shivani
deze gaf vanaf rechts een goede voorzet en daar was gelukkig Demi doorgelopen die deze bal schitterend afmaakte.
Helaas konden we deze voorsprong wederom niet vast houden en werd het nog voor rust 2-2.
Na de rust en een donder speech gingen onze meiden eindelijk laten zien dat wij de terechte kampioen zijn in deze klasse.
We streden weer voor iedere bal en dit resulteerde in verschillende kansen.
De 2-3 was een diepe bal van Kaylee die Anoucke perfect controleerde en daarna behendig in het hoekje van het doel schoot.
Daarna was het de beurt aan ons duveltje die een bal van de keeper onderschepte en deze mooi vanaf links in het hoekje schoot.
Met deze stand was het verzet gebroken en zijn we de rest van de wedstrijd niet meer in gevaar geweest.
Dus de conclusie is dat wij de terechte KAMPIOEN zijn.
Dames namans de trainers en begeleiders van harte gefeliciteerd en laten we de laatste wedstrijd in stijl afsluiten door een spetterende overwinning neer te zetten.

mvg.
Edwin