Eerste wedstrijd van het jaar.

DSVP MC1

SVS MO15-1

Meisjes C-junioren, MC1, Groep 1 6

11 januari 2014 11:00

Vandaag moesten we afreizen naar Pijnakker om in de tweede ronde van de beker te spelen tegen DSVP MC1. We wisten van te voren dat het geen makkelijke pot zou worden. We probeerden dan ook tijdens de  training de meiden op scherp te zetten voor deze confrontatie. Dit lukte zonder veel moeite omdat onze speelsters  zelf al genoeg gemotiveerd waren om een ronde verder te komen in het  bekertoernooi. In de kleedkamer was er voor de wedstrijd al een gezonde spanning te voelen. Na wat laatste aanwijzingen stonden alle neuzen dezelfde kant op en waren we klaar voor de wedstrijd.

We begonnen de wedstrijd zoals afgesproken, fysiek spelen om de tegenstander niet de mogelijkheid te geven om te kunnen voetballen. Dit werd door alle spelers perfect uitgevoerd. Ook de wisselspelers stonden te popelen om in te kunnen vallen.  Door het fysieke spel en goed combinatievoetbal stond de tegenstander al snel onder druk. Uiteindelijk kon Melissa met een mooie voetbeweging de eerste goal van het nieuwe jaar aantekenen. Na deze eerste treffer gingen we op dezelfde voet verder.  Ook in de tweede helft waren onze meiden gebrand om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Vooral de as (Denise, Irene, Celeste en Sanne) speelde een zeer goede wedstrijd.  In combinatie met onze links- en rechtsback kwamen er vrijwel geen kansen voor de tegenstander. En als er dan een kansje kwam dan stond Karina weer goed in de weg. Voorin kregen we zelf nog een paar kansjes om de wedstrijd definitief te beslissen. Helaas wilde de bal er niet in. Na het laatste fluitsignaal was het een feit dat we de kwartfinale van het bekertoernooi hadden bereikt. Door deze goed uitgevoerde teamprestatie kunnen we terug kijken op een zeer verdiende overwinning. Op naar volgende week zaterdag om voor het eerst uit te kunnen komen in de hoofdklasse.

Meiden probeer deze motivatie en dit niveau vast te houden.