MB1 toont en veerkracht en karakter!! DSE mb1-svs mb1 1-4

...

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, Hoofdklasse 1

18 januari 2014 14:30

Na de zware domper van vorige week (uitschakeling in de beker)en de rode kaart voor maxine en een zware blessure bij lea(scheurtje in de binnenband van haar knie, was de mb1 niet van plan om zonder de geblesseerede lea en de geschorste maxine en zonder loulou(andere verplichtingen) om zich in de eerste wedstrijd van voorjaarscompetitie naar de slachtbank te laten leiden.Sterker nog met alle frustatie van vorige week nog in het hoofd ,gingen de koppies omhoog en werd er vanaf minuut 1 strijdlust en bij vlagen mooi voetbal op de mat gelegd. Ondanks het goede en verzorgde spel van dse die met hun snelle links en rechtsbuiten veel gevaar stichte was het svs dat de boventoon voerde.na een aantal kansen over en weer was het de dekselse shaniqua die een mooie pass van daphne goed meenam en koelbloedig de 0-1 langs de keeper schoot.daarna volgde nog een aantal mooie aanvallen die net wat precisie miste in de afwerking.maar de druk bleef.zo ging Lisa in de 38 minuut mee naar voren omdat we corner kregen en zoals lisa steeds vaker doet met corners .nl .scoren deed zit het dit keer met een ziedend schot i.p.v met haar hoofd.0-2 dat is lekker rusten.
na de thee begon de 2e helft wat rommelig en als snel werd er rommelig verdedigd en lag de bal na een minuut of 8 in de touwen.1-2 . Werd het toch nog spannend.aan alle spanning kwam een einde nadat rafela de bal naar de vrijstaande isabel schoot die de bal 1 x liet stuitten en vervolgens van 25 meter de bal vol op haar pantoffel nam waarna de bal over de keepster in de linker bovenhoek belandde een magistraal doelpunt en de bevrijdende 1-3 was een feit.dse probeerde het nog wel maar het was uiteindelijk shaniqua die met een sublieme beweging drie speelster het bos in stuurde en vervolgens de keepster op het verkeerde been zette en uit een bijna onmogelijke hoek buitenkantje rechts de bal het net indraaide 1-4 tevens de eindstand.Meiden jullie hebben als leeuwen gevochten en dan komt het voetbal vanzelf we hebben genoten van julllie stuk voor stuk niet 1 uitgezonderd.blijf dit volhouden en wie weet kunnen er nog mooie dingen gebeuren in deze loodzware hoofdklasse.