EERSTE WEDSTRIJD IN DE HOOFDKLASSE MC1

SVS MO15-1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

25 januari 2014 8:30

Vandaag stond onze eerste wedstrijd in de hoofdklasse op het programma tegen Rijnsburgse Boys MC1.
We moesten voor dag en dauw op want de K.N.V.B. had deze wedstrijd al om 8.30 uur ingepland dus verzamelde wij al om 7.00 uur op het parkeerterrein van S.V.S.
Eenmaal aangekomen in Rijnsburg was het nog donker dus begonnen wij de eerste helft met de veldverlichting aan.
In de eerste helft lieten wij zien waarom wij in de hoodfklasse spelen met soms heel goed en verzorgd voetbal.
We probeerde onze tegenstander vast te zetten op hun eigen helft om dan de fouten die ze maken af te straffen.
Na een paar goede aanvallen van onze kant waar het vizier van onze meiden helaas niet altijd op scherp stond kwam er een aanval vanaf de rechterkant van het veld waar Shivani die vandaag verdedigende middenvelder stond  Sanne bediende die beheerst de bal achter de uitstekende keeper van de tegenstander dropte.
Onze tegenstander kon in de eerste helft geen vuist maken dus gingen we rusten met een 0-1 voorsprong.
De tweede helft kwam onze tegenstander anders de kleedkamer uit maar wij lieten ons niet van de wijs brengen wel werd het voetbal van ons rommeliger maar desondanks konden we toch de 0-2 binnen knallen, die ontstond door een prachtige pass van Lisa die de bal bij Melissa kon krijgen, die zette Anoucke alleen voor de keeper en die schoot de bal bijna dwars door het net.
Af en toe probeerde onze tegenstander onze verdediging te testen maar die stond goed op iedere plaats en als ze er al doorheen kwamen stond daar altijd nog onze rots in de branding Karina.
Het derde doelpunt was weer een goede pass van Lisa die vanaf de rechterkant Amal op de linkerkant probeerde te bedienen.
In eerste instantie leek de bal iets te scherp maar door goed doorgaan van Amal ging de keeper van de tegenstander twijfelen en kon Amal de 0-3 binnenschieten.
Helaas moesten we op het eind toch nog een tegen doelpunt incasseren door niet goed opletten van onze verdediging.
Karina stond iets te ver voor haar doel en met een mooie lob schoot de tegenstander de bal over Karina heen.
Daarna was het einde van wedstrijd snel nabij en gingen onze meiden trots en met de drie punten op zak terug naar Capelle a/d/ IJssel.
Meiden wij zijn erg trots op dit resultaat op naar de volgende wedstrijd.

Mvg.
Edwin van Baarlen.