SVS MB1 wint beladen topper in de hoofdklasse met 4-2 tegen RCL en pakt koppositie!!

SVS MO17-1

RCL MB1

Onbekend (intikker)
... (schot)
... (schot)

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, Hoofdklasse 1

8 februari 2014 11:30

Gabriël Cornelisse

Op deze regenachtige dag was er weinig voor nodig om de meiden op scherp te zetten!!!
De twee ploegen  svs en rcl die deze middag tegenover elkaar staan hebben beide laten zien dat ze titelkandidaten zijn.Een mooie wedstrijd werd het waarbij door beide teams op het scherpst van de snede werd gespeeld en in alle opzichten niet voor elkaar onder deden.Het werd dan ook een wedstrijd die van minuut 1 t/m de laatste minuut spannend was.Het waren de meiden van SVS die meteen vanaf de eerste minuut lieten zien dat het voor rcl een heel lastig potje zou worden. Met fel voetbal en werkend voor elke meter werd rcl meteen onder druk gezet.nadat Maxine al een aantal keren langs de zijlaan op volle snelheid de achterlijn op zocht en voor het nodige gevaar had gezorgd kreeg diezelfde maxine  in de 18e minuut een vrije trap net buiten de 16.Isabel gaf de bal mooi voor en na dat de bal twee keer was gekeerd door de keepster was het roos die de bal  links de hoek in knalde en de liggende keepster niet nog een keer de kans af om de bal te keren.1-0.Na de 1-0 kregen we het gevoel dat het wel is een mooi middagje ging worden! Maar Rcl laat zich niet zo maar uit het veld slaan en liet zien dat het over een aantal hele goede voetbalsters beschikt die het verschil kunnen maken.En dat werd een feit zo een 6 minuten voor rust  toen de verdedigende middenvelder van RCL  de aanval zelf opzette en over een aantal schijven door de svs defensie liep en  oog in oog met onze keepster koelbloedig afronde 1-1.Eerlijk is eerlijk een heel mooi doelpunt.Duidelijk was dat de strijd nog lang niet gestreden was.Na de rust ging het tot dusver boeiende schouwspel verder.En opnieuw trok SVS vanaf minuut 1 fel van leer.En nog voordat rcl besefte dat ze hadden afgetrapt was het Roos die in de 2e minuut een breed balletje van rafa meteen op de goal afvuurde de keepster had dit niet verwacht en de bal verdween achter haar in de goal 2-1 en wederom stond rcl weer aan de aftrap ditmaal zichtbaar aangeslagen.Zeker toen Rafaela een minuut of 18 later met een prachtig schot de 3-1 aantekende.De wedstrijd leek gespeeld .toch bleef er aan beide kanten geknokt worden voor elke bal en werd er bij vlagen mooi voetbal op de mat gelegd door beide teams.Het was het Rcl die in de slotfase de spanning weer volledig terug bracht zij het door een van richting veranderd schot 3-2.We gingen dan ook de laatste 6 minuten met de nodige spanning in en Rcl voelde dat er nog wat kon gebeuren en zette alles op alles  om een gelijkspel te forceren.dit gebeurde dan uiteindelijk nog bijna ook toen een speelster van rcl diep werd gestuurd en oog in oog kwam te staan met onze uitstekend spelende keepster.Gelukkig was de speelster van rcl ook geschrokken van de enorme kans en schoot de bal zacht in de handen van onze keepster.Deze nam meteen de uitrap en uit die aanval ronde rafaela met een ziedend schot ons in veilige haven 4-2.Een heerlijke pot voetbal van twee aan elkaar gewaagde teams waarin Svs uiteindelijk aan het langste ein  trok en verdiend de 3 punten in de tas heeft gestopt..PROFICIAT meiden we zijn er nog lang niet maar we hebben een goede stap in de goede richting gemaakt we zijn trots op jullie!!!!.Complimenten aan de goed voetballende en hard werkende meiden van RCL die het verlies zeer sportief verwerkte(daar kunnen hun trainers en een aantal ouders nog heel wat van leren) en die zeker gezien hun spel tot het einde mee zullen doen voor de titel.We zien uit naar de volgende wedstrijd met RCL.Deze wedstrijden laten zien dat meiden wel degelijk kunnen voetballen.Heb genoten van beide teams maar natuurlijk vooral van svs!!!