WAT EEN LAATSTE WEDSTRIJD (MC1) EN VERBLIJF IN DUINRELL

Onbekend (schot)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

24 mei 2014 11:30

We gingen afgelopen vrijdag weg voor ons weekendje met de meiden naar Duinrell.
Om 18.00 uur vertrokken we naar Wassenaar om daar te gaan logeren in het duinhostel.
Eenmaal aangekomen en de kamers te hebben ingedeeld gingen de meiden zwemmen in het Tikibad en wat een pret hebben ze gehad.
Rond 22.00 uur waren ze allemaal terug en hebben ze er nog een heel gezellige avond van gemaakt met de muziek installatie van Harry.
Na een nacht van weinig slaap moesten onze meiden om 9.30 uur aan het ontbijt zijn en eerlijk gezegd was er niet een telaat.
Na het ontbijt gingen de meiden zich klaar maken om de laatse wedstrijd tegen RCL in Leiderdorp te spelen.
Eenmaal aangekomen en een korte voorbereiding startte we met de wedstrijd.
Van de thuiswedstrijd wisten we nog dat deze ploeg vrij fysiek kon zijn en daar hebben wij in het algemeen nogal moeite mee maar vandaag waren de rollen omgedraaid en gingen onze meiden er zelf ook fysiek tegenaan en zelfs met heel goed voetbal.
Het goede spel liet zich gelukkig uitdrukken in een doelpunt die van Amal haar schoenen vertrok om 25 meter verder achter de keeper van de tegenstander te belanden 1-0 dit was tevens de rust stand.
In de tweede helft lieten onze meiden zelfs na een nachtje doorgaan zien dat we terecht de tweede plaats innemen in  de competitie door door te gaan waar de eerste helft geeindigd was.
Onze tegenstander kwam eigenlijk niet in het spel voor en wij hadden de kans om een goede uitslag neer te zetten alleen stonden er vaak wat obstakels in de weg.
Uiteindelijk konden we bevrijdende 2-0 maken die door de uitstekend spelende Celeste in het doel werd gedeponeerd.
Na de wedstrijd kwam het emotionele gedeelte doordat ik moest vertellen dat we als ploeg een stukje uit elkaar gaan vallen omdat er een aantel meiden helaas de B leeftijd hebben bereikt en een groot aantal nog C zullen blijven.
Na dit emotionele gedeelte waar het niet altijd droog bleef gingen we terug naar Duinrell.
Eenmaal aangekomen konden de meiden kiezen wat ze gingen doen, ze mochten het park nog in maar kozen met z'n alle om toch nog maar 2 uurtjes te gaan genieten in het Tikibad.
De meiden moesten om 18.00 uur aangekleed en wel verzamelen in de Duinhostel om met elkaar te gaan genieten van een BBQ.
Na de BBQ konden de meiden genieten van een vrije avond in de duinhostel die ze doorbrachten met hun Duitse voetbal vriendjes die ook verbleven in de duinhostel.
Deze avond was voor onze meiden een heel gezellige avond die ze voetballend en met dansen hebben doorgebracht maar helaas ook aan deze avond kwam een eind en moesten onze meiden deze keer wel redelijk op tijd naar bed.
Ook de zondag is een dag geworden die we nooit meer zullen vergeten net zoals heel dit weekend.
Deze dag zijn we na het opruimen nog de rest van de dag in het park geweest en hebben hele leuke dingen gedaan met als afsluiting een volleybal wedstrijd waar ook weer onvergetelijke dingen in gebeurde die onze buik en kaakspieren wederom op de proef stelde.
Maar helaas komt er aan alles een eind en met een afsluitend etentje bij MC Donalds is het een zeer geslaagd weekend geworden.
Ik wil nog een keer iedereen bedanken die hebben meegeholpen en zeker nog een keer de meiden een compliment maken omdat zij zich zo goed hebben gedragen.
We zullen nog twee keer trainen en a.s. donderdag een toernooi spelen en dan zit helaas ons seizoen erop en gaan we werken aan het seizoen 2014/2015.

mvg.
Edwin van Baarlen.