SVS MC1 - ARC MC1, een maatje te groot

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

22 februari 2014 11:30

Stefano Zappey

Na een lange periode van aflastingen mochten we vandaag eindelijk weer een wedstrijd spelen. We speelden tegen ARC MC1,  de nummer twee van de competitie. Vanaf de aftrap was te zien dat ARC maar een doel had en dat was 3 punten mee naar huis nemen. De fysiek sterke tegenstander zette gelijk druk en maakte het ons erg moeilijk. Daarnaast konden wij zelf niet de rust vinden om te voetballen en de bal lekker rond te laten gaan. Door een mooi afstandschot kwam de uit spelende ploeg op een verdiende voorsprong. Er zaten dan ook een aantal van onze meiden niet goed in de wedstrijd om het ARC enigzins moeilijk te maken. Voor het rust signaal kwan ARC op 0 -2 door wederom een afstandschot. Na de rust hebben we geprobeert wat meer te combineren waardoor we een paar kleine kansjes kregen. Toch lukte het de tegenstander om een derde doelpunt te maken, mede omdat wij wat meer risico namen om de aansluitings treffer te maken.
Helaas moeten we constateren dat ARC een maatje te groot was (letterlijk en figuurlijk) voor ons.Toch zijn de trainers na de wedstrijd het er overeens dat als we alllemaal ons niveau halen en we meer gaan voetballen we het ARC de volgende keer moeilijker kunnen maken.

Arjan