Ondrtal van SVS buigt in slotfase het hoofd

SVS 1

Perkouw 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

1 maart 2014 14:00

Molenaar, L.

Voor de voetballers van SVS duurde de topper tegen Perkouw afgelopen zaterdag 10 minuten te lang. Doelman Stephan Paterno werd voor rust met een rode kaart van het veld gestuurd, waardoor de Capellenaren lange tijd met een man minder speelden. Door twee doelpunten van Vincent Bloot bleef SVS uiteindelijk met lege handen achter (1-2). Door de nederlaag is SVS van kop af en duikelde de ploeg van trainer Wout Ooms naar de derde plek in 4 B.

Het gaat SVS, dat de eerste perio­detitel al op zak heeft , na de win­terstop nog niet voor de wind. Nadat er eerder in eigen huis niet gewonnen kon worden van Lekkerkerk en Alphia was het nu Perkouw dat te sterk bleek voor de Capellena­ren.

Trainer Wout Ooms kon weer een beroep doen op smaakmaker Joran van Opstal, die terugkeerde na een schorsing. Op de absentie van Lesley Maitimu (geschorst) en Bas van Leeuwen (blessure) na kon Ooms over een nagenoeg complete slectie beschikken.

SVS beleefde op sportpark Schenkel een droomstart. Na een kleine tien minuten zette Peter van Assendelft goed door in het zestienmetergebied van de tegenstander en schoot zuiver raak voor de openingstreffer (1-0). Keeper Stephan Paterno onderscheidde zich in het restant van de eerste helft door enkele malen goed op te treden. Een fraaie inzet vanaf een meter of veertig van Elgar Mudde verlengde hij fraai tot corner.

Woordenwisseling

De tweede maal dat Paterno handelend moest optreden was tevens zijn laatste actie van de wedstrijd. Nadat SVS de bal uitschoot voor een blessurebehandeling gooide Perkouw snel in en verschafte zo Denny Vouwborst een uitgelezen mogelijkheid. Paterno bracht redding en ging vervolgens verhaal halen bij Vouwborst. Na een woordenwisseling tussen beiden spelers waarin de nodige ongepaste woorden werden gebruikt besloot arbiter Molenaar om enkel Paterno met rood weg te sturen. „Ik ging vragen waarom ze die bal niet terug gaven en toen werd ik uitgescholden. Vervolgens heb ik iets terug geroepen en krijg alleen ik rood," sprak de zichtbaar aangeslagen Paterno.

SVS had in de tweede helft verrassend weinig moeite met de nummer twee van de ranglijst. Met een man minder kon SVS vooruit voetballen en hield de ingevallen keeper David Kuipers zijn doel zonder al te veel moeite schoon. In de slotfase ging het echter alsnog mis. Vincent Bloot, die in de 55ste minuut inviel bij Perkouw, kon twee keer vrij in­koppen en boog eigenhandig de achterstand in een 1-2 zege om.

Rode kaart

Nadat in de blessuretijd het geblokte schot van )(ander Kerasavopoulos door een Perkouwse hand over het hoofd werd gezien door de scheidsrechter was de vierde nederlaag een feit. „De rode kaart was makkelijk gegeven, maar we komen te vaak in dit soort situaties terecht," vond Ooms.
Siveo'60 is door de 3-0 overwinning op Alphia nu de nieuwe koploper met 39 punten uit achttien wedstrijden. Perkouw volgt met 38 uit 18 en SVS staat derde met 36 uit 18.

Bijzonderheden: Scheidsrechter Molenaar gaf verder gele kaarten aan Frank Schreij en Dennis van der Windt (beiden SVS).

SVS: Paterno; Nooitrust, Van der Staal, Schreij, Kerasavopoulos: Van der Windt (88. Dentro), Seip (45. Kuipers), De lely; Rijsdijk, Van Assendelft, Van Opstal.

Perkouw: Ensing; Kamhoot, Van Wijnen, Docters van Leeuwen, Dekker; Bakker, Adriaanse, Trouwborst, Smits: Mudde, Vrolijk (55. Bloot).

Bron: Algemeen Dagblad - Tim de Bruin