Winst na slijtageslag

Assist: Onbekend

Meisjes A-junioren zaterdag, MA1, 1e klasse 2

15 maart 2014 12:00

De MA1 reisde gisteren weer af naar het pittoreske Klaaswaal voor hun zware uitwedstrijd tegen de dames van SSS.  Josie, Demi en Chayenne ontbraken deze keer zodat er vandaag 2 jongedames van de MB2 mee gingen, Paloma en Linda. Voor aanvang was er wat onduidelijkheid vanwege het gevoerde honden beleid aldaar waardoor er even het een en ander geregeld diende te worden voor de mee gebrachte viervoeters. Nadat dit geregeld was konden we ons gaan opmaken voor de wedstrijd. Hadden we gezien de voorafgaande dagen gehoopt op een mooie voorjaarsdag, kwamen we al snel bedrogen uit. Een behoorlijke wind stond over het veld wat het vrijwel onmogelijk maakte om een normale wedstrijd te spelen. Keer op keer bleek de wind zo van invloed te zijn dat er maar zelden een fatsoenlijke bal gespeeld kon worden, wat af en toe voor beghoorliojk wat rare situaties zorgde. In de 30e minuut was er dan eindelijk eens een normale bal van achteruit die richting Romana ging. Zij werkte zich met veel inzet langs haar tegenstander en leverde de bal in bij Suli. Die bedacht zich deze keer geen moment en schoof de bal in de verre hoek voor de ietwat onverdiende voorsprong. Met heel veel arbeid konden de meiden deze score over de rust heen brengen. In  de tweede helft werden Paloma op rechts buiten en Linda op linksback in het veld gebracht. Met de storm in de rug werd er wat rustiger gespeeld waardoor er wat vaker ballen naar voren gespeeld konden worden. Paloma liet vanaf het begin af aan zien totaal niet onder de indruk te zijn van haar debuut en zorgde voor behoorlijk wat dreiging. Na een drietal acties en ballen voorgeven besloot ze de 4e keer eens voor eigen succes te gaan. Haar keiharde schot werd helaas voor haar en ons met een fraaie duik uit de hoek geranseld. SSS kon geen vuist maken. Verder dan een meter of 20 van Bianca kwamen ze niet en de enkele halfslachtige pogingen zorgden voor weinig gevaar. Helaas werd er voorin wat laks met de 100% kansen omgegaan waardoor de hoop op een resultaat voor SSS bleef. Ze bleven druk uitoefeneen maar wederom gaf de verdediging geen krimp. Ook Linda liet zien niet onder de indruk te wezen van de tegenstander en de omstandigheden. Met een rust en routine waar menig dame nog wat van kon leren liet ze zich de kaas niet van nhet brood eten. Met hier en daar toch weer wat kleine doch vervelende overtredingen probeerde de thuisploeg nog wat te forceren in de vorm van vrije trappen rond de 16. Gelukkig lieten onze meiden zich niet verleiden tot domme acties of overtredingen zodat de scheids na behoorlijk wat extra tijd affloot en de 2e overwinning op rij een feit was. Bij deze wil ik de dames Paloma en LInda hartelijk bedanken voor het meespelen met daarbij voor beiden een groot compliment voor de manier waarop jullie gespeeld hebben!
Zaterdag de thuiswedstrijd tegen Barendrecht.....Ga zo door!