SVS Mb1 op TITELKOERS na zwaarbevochten 3-3 tegen mede titelkanditaat RCL

... (penalty)

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, Hoofdklasse 1

29 maart 2014 11:30

Een prachtige zomerse dag bracht ons een evenzo prachtige wedstrijd waarin  de twee aan elkaar gewaagde mb1 meidenteams van RCL en SVS ons een heerlijke wedstrijd voorschotelde waar werkelijk alles in zat.Mooie goals ,stevige duels bij vlagen heerlijke aanvallen ,schitterende doelpunten ,pingels,  alles begeleid door een goedfluitende knvb scheids waar niks op aan te mereken viel.(niet veel in ieder geval).De wedstrijd was nog geen 3 minuten oud en het was RCL die direct met een knap afstandsschotschot de 1-0 op het scorebord zette.Dit doelpunt was goed voor de wedstrijd en er onstond een mooie pot voetbal waarin de beide teams niet voor elkaar onder deden.Het spel golfde op en neer en kon alle kanten op ,toch was het svs dat op gelijke hoogte kwam. Onze snelle linksbuiten Roos sprintte weg na een diepe bal van Lisa ze was eerder bij de bal dan de keepster van RCl en schoot de bal koelbloedig langs de keepster van RCL 1-1. Amper bekomen van de vreugde was het de spits van RCL die een bedoelde voorzet tot ieders verbazing binnenkant kruising in het svs goal zag belandden 2-1 RCL.Dat het hier om 2 teams gaat in de hoofdklasse  die beiden de titel nog kunnen pakken was wel te zien aan het soms oogstrelend voetbal wat beide meiden teams op de mat legde.Svs gaf na de 2-1 niet op maar deed er juist nog een schepje boven op. De snelste dame van het veld Maxine wist haar speelster te omzeilen maar werd gevloerd wat resuleteerde in een pingel.Laatste vrouw Loulou liet zien hoe je een pingel koelbloedig moest nemen en schoot de bal laag hard en onberispelijk in de touwen 2-2.Dit leek de russtand te worden Het was Rcl die een aanval  opzette en uiteindelijk stuitte op onze goedkeepende bianca die weet wat supersnel  omschakelen is de bal direct uitrapte naar isabella die met een geweldige beweging de bal mee nam met haar hak voorbij haar tegenstander snelde en van een meter of 30 verwoestend uithaalde in de linker bovenhoek en de keepster van rcl kansloos liet .2-3 zonder de anderen te kort te doen was dit wel het mooiste moment en doelpunt van de wedstrijd een goal die je ook niet wekelijks in de eredivisie ziet .kortom 2-3 en met een goed gevoel rusten, maar wetend dat de strijd nog niet gestreden was.Na de thee weer verder ,het werd snel duidelijk  dat beide ploegen heel wat geveven hadden in de 1e helft het werd dan ook een stuk minder spectaculair maar de spanning bleef en kansen bleven over en weer komen ,echter geen doelpunten .13 voor tijd  werd rafaela die alleen op de keepster afging net buiten de 16 aangetikt gevolg rcl met 10 meiden verder.De vrije trap kwam helaas hard in de muur.Lang voordeel hadden we niet want ook daphne werd van het veld gestuurd na het wegschieten van een bal dus 10 tegen 10.
Rcl perste er nog een slot offensief uit wat resulteerde in een zenuwslopend slot van de wedstrijd. Het was helaas romina (die een puike wedstrijd speelde en de ploeg met haar werklust aangestoken had de hele wedstrijd)die de vrijkomende speelster van rcl tegen de grond werkte waardoor we een pingel tegen kregen .Ook de speelster van RCL schoot zonder problemen de bal tegen de touwen.3-3 De laatste minuten tikten weg en beide ploegen kregen nog kansen om de wedstrijd te winnen.Het bleef echter 3-3.Dit gezien de stand toch in het voordeel is van SVS die met nog 2 wedstrijden te gaan   3 punten  voorsprong heeft op RCL en dus aan de leiding gaat in deze hoogstaande hoofdklasse van west 2. meisjes B.