Een elftal van pieken en dalen {MC1}

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

29 maart 2014 11:30

Eric Blaauw

Vandaag was de wedstrijd van erop of eronder.
Onze meiden moesten aantreden tegen Rijnsburgse Boys.
De heen wedstrijd hadden we met 1-3 gewonnen maar deze ploeg is er wel een om rekening mee te houden.
Vanaf de eerste minuut zagen wij een heel goed spelend SVS die vandaag aan niemand iets cadeau zouden doen.
Het eerste doelpunt werd gemaakt door Anoucke die een bal van Lisa die vanaf links op de goal schoot deze werd in eerste instantie gekeerd door de keeper maar Anoucke was er als een duveltje bij om deze bal in het doel te tikken.
Ook daarna lieten we onze tegenstander niet met rust en na een aantal kansen was het de goed spelende Melissa die vanaf rechts een goede voorzet gaf die Amal door goed doorgaan kon verwerken tot een doelpunt.
De 3-0 kwam tot stand door een snel genomen uitbal die Naomi aangooide naar Melissa die voor de tweede keer deze middag een goede voorzet gaf en deze keer was het Demi die goed doorging en de ruststand op 3-0  bracht.
Na de rust en een paar omzettingen gingen we weer beginnen waar we voor rust mee geeindigd waren alleen onze tegenstander was van plan om zich niet zomaar naar de slachtbank te laten leiden maar door een zeer goed spelend middenveld en achterhoede en niet te vergeten onze keeper kwamen zij niet in het spel voor.
De 4-0 was de mooiste van de middag, Melissa kwam in een 1 tegen 1 situatie terecht ze kapte de tegenstander twee keer uit en schoot de bal beheerst met haar linkerr been in het hoekje.
Daarna was het gedaan met onze tegenstander die zag dat er vandaag toch geen eer meer te behalen viel.
De 5-0 was een pass van Sanne op Demi die niet meer nadacht en de bal snoei hard achter de keeper schoot.
Tussen het 5e en 6e doelpunt was er nog een grote kans voor Lisa maar helaas ging de bal over het doel.
De eindstand werd door wederom Melissa op het bord gezet door een zelf verkregen terechte strafschop die ze op professionele wijze in het rechterhoekje schoot dit was de 6-0.
Dames vandaag heb ik genoten van jullie vechtlust en samenspel gaat zo door en laat dit de ommekeer zijn dan gaan we zeker hoog eindigen in deze competitie.

mvg.
Edwin van Baarlen.