DE ECHTE LEEUWINNEN LOPEN BIJ SVS (MC1)

SVS MO15-1

RCL MC1

Onbekend (schot)
Assist: Onbekend
Onbekend (schot)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

5 april 2014 11:30

Nars Broekhart

Vandaag moesten we tegen RCL MC1 deze meiden hadden net zoveel verlies en winst punten als wij dus moesten we aan de bak.
Verleden week hadden we met 6-0 gewonnen van Rijnsburgse Boys en hadden dat gedaan met af en toe heel goed voetbal maar zeker met inzet.
RCL was naar Capelle gereist met maar een doel voor ogen en dat was winnen.
Vanaf de eerste minuut kon je zien dat zij volledig voor de winst wilde gaan maar ook wij waren niet van plan om het kaas van onze brood te laten eten.
De wedstrijd ging in de eerste helft redelijk gelijk op alleen waren wij meer in balbezit alleen tot echte grote kansen kon dit niet leiden.
De uitvallen van onze tegenstander werden op professionele wijze teniet gedaan door onze verdediging onder leiding van de uitstekend spelende Denise, maar ook de andere verdedigers mogen vandaag terug kijken op een uitstekende wedstrijd.
Ook het middenveld stond als een huis zodat de meiden ons kopzorgen bezorgde om in de rust te gaan wisselen.
De eerste helft eindigde zoals we begonnen waren in 0-0 dus moest de beslissing maar vallen in de tweede helft.
Ook na de rust gingen onze meiden onvermoeibaar door en dit leidde af en toe in een speldeprik bij onze tegenstander.
Na ongeveer 10 minuten spelen kon Sanne een mooie pass bij Shivani krijgen en zij liet vanaf de zestienmeter de bal los en deze verdween op een heerlijke manier achter de keeper van RCL.
Ook toen liet onze tegenstander zien dat ze over hele goede speelsters beschikken maar wij lieten niets meer toe.
Gelukkig kreeg onze wederom uitstekend spelende Celeste de bal op de zestienmeter van Anoucke en zij bedacht zich geen seconde en liet de bal met haar chocolade linker been heerlijk in het hoekje verdwijnen dit betekende de 2-0 en wij dachten dat de punten al in Capelle zouden blijven, maar onze tegenstander waren het daar helemaal niet mee eens en gingen nog een flink offensief opzetten.
Helaas doordat onze meiden in de 60 minuten daarvoor zoveel gegeven hadden kwamen we nog even in de problemen.
Een van onze tegenstanders liet een schot los die onhoudbaar voor de goed keepende Karina in het doel vloog.
In de resterende 10 minuten konden we gelukkig stand houden zodat wij met de volle winst en met een stand van 2-1 van het veld konden stappen.
Meiden jullie zijn voor mij de echte LEEUWINNEN en zoals je kan zien op de site zijn we in principe naar de tweede plaats op de ranglijst gekropen.
Vandaag was er weer een om trots op te zijn zet dit zo voort dan gaan we volgende week zeker de winst uithalen bij Forum Sport.

Mvg.
Edwin van Baarlen