1/4 FINALE BEKER (MC1)

Meisjes C-junioren, MC1, Groep 1 1

15 april 2014 19:00

Blitterswijk, H.A. van

Vandaag de belangrijke wedstrijd in de 1/4 finale van de knvb beker tegen s'Gravenzande MC2.
Deze wedstrijd werd gespeeld op veld 5 en volgens mij hadden ze net de koeien verwijderd voordat we aankwamen zo slecht was het veld maar daar hadden ook onze tegenstanders last van.
In de voorbespreking hadden wij al aan gegeven dat er zeker geen sprake moest zijn voor onderschatting van onze tegenstander.
Vanaf het eerste fluit signaal liet onze tegenstander er geen twijfel over bestaan en liet zien dat ze verkeerd zijn ingedeeld in de 2e klasse door de KNVB.
We haddden moeite met het fysieke spel en moesten alle zeilen bijzetten om onze tegenstander bij onze keeper Karina weg te houden.
Af en toe kwamen we er goed uit en dit leidde gelukkig tot een schitterend doelpunt van Melissa die op een assist van Anoucke goed wegdraaide van een tegenstander en de bal onhoudbaar in het doel schoot en de 0-1 aantekende.
Dat onze tegenstander het hier niet bij zouden laten zitten bleek wel dat ze nog meer fysieke strijd gingen leveren.
Helaas voor ons bleek dit te leidden tot de gelijkmaker die tot stand kwam door een misverstand in de verdediging waardoor onze tegenstander de gelijkmaker kon binnenschieten.
Tussen deze twee doelpunten in had Lisa na een schitterd genomen vrije trap uiteen zien spatten op de onderkant van de lat.
Vlak voor rust was het diezelfde Lisa die goed van de linkerkant naar binnenkwam een schot loste, die de keeper in eerste instantie nog kon keren, daarna was het Sanne die in dezelfde aanval ook op de keeper schoot maar Amal dacht dan maak ik hem maar en zij tekende dus de 1-2 ruststand aan.
Na de rust gingen we net zoals de laatste weken wel goed om met al het fysieke geweld en werd een penalty verkregen door onze goed spelende LIsa.
Melissa liet dit buitenkansje niet onbenut en schoot net zoals de laatse weken de pingel onhoudbaar in het rechterhoekje dit betekende de 1-3.
Ook toen was onze tegenstander niet van slag en schoot en van de beste speelsters van de tegenstander een verkregen vrije trap onhoudbaar voor Karina in het uiterste hoekje.
Gelukkig was het Amal die voor ons de bevrijding bracht en op welke manier.
Ze kwam op, aan de rechterkant van het veld schoot de bal vanaf de punt zestienmeter op het doel en deze bal gedragen door de wind vloog op een schitterende manier in het uiterste hoekje achter de keeper (wat een wereld goal) en bracht zij de eindstand op 1-4 waardoor we de halve finale van de beker hebben bereikt.
Helaas zat er ook een negatief verhaal aan deze wedstrijd omdat onze Celeste na een grove duw in haar rug verkeerd op haar arm terecht is gekomen en een breukje heeft opgelopen in haar pols waardoor ze voorlopig het gips in moet.
Celeste van onze kant wensen we jou een snel herstel toe en hopen je weer snel te mogen begroeten op de trainingen en wedstrijden.

Met vriendelijke groet
Edwin