Verdiende overwinning (MC1)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

19 april 2014 10:00

Joop Blommestijn

Vandaag een thuiswedstrijd tegen Jodan Boys in de heen wedstrijd hadden we in de laatste minuut met 2-1 verloren van deze ploeg dus hadden onze meiden iets recht te zetten.
Helaas door werkzaamheden kon ik de eerste helft niet aanwezig zijn maar had in de groeps whatsapp gevraagd om mij op de hoogte te houden.
Onderweg van mijn werk naar de voetbal kreeg ik whatsapp dat Lisa Schot een mooie vrije trap in het doel had geschoten alleen niet veel later was het alweer gelijk.
Daarna volgde er nog twee whatsappjes met helaas het nieuws dat onze tegenstander nog 2 keer hadden gescoord.
Ik kwam 5 minuten voor het einde van de eerste helft aan en zag dat we eigenlijk veel beter waren dan onze tegenstander en dat de doelpunten die hun gemaakt hadden meer foutjes van ons waren dan dat zij zo goed waren.
In de rust hebben wij geprobeerd om de meiden te motiveren want ze zatten er verslagen bij, terwijl dat helemaal niet nodig was. Gelijk vanaf de aftrap gingen onze meiden eindelijk te keer als beesten en kwam er al snel meer overtuiging dat we nog helemaal niet verslagen waren. Melissa die net voor rust het veld was ingekomen liet zien dat ze haar goede spel van de laaste weken weet vast te houden en schoot heel mooi de 2-3 binnen.Ook toen was het niet gedaan en kreeg Shivani een vrije trap te verwerkenbdie zij met een perfecte precisie onder de lat achter de keeper liet verdwijnen 3-3. Daarna bleven wij wel de betere ploeg alleen konden wij geen goede kans meer creëren.Gelukkig voor ons ging Anoucke goed door op een diepe bal en werd zij in de rug geduwd door een tegenstander en kregen wij wat gelukkig een strafschop die Melissa weer op hele rustige manier achter de keeper schoot 4-3 dit was tevens de eindstand.Dames we hebben terecht deze wedstrijd gewonnen ook volgens de trainer van de tegenstander maar de volgede keer moeten jullie het niet zo spannend maken want dat kost jaren van ons leven.De volgende wedstrijd is waarschijnlijk DOCOS.