MOEIZAME MAAR TERECHTE OVERWINNING (MC1)

VDL MC1

SVS MO15-1

Onbekend (schot)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren, MC1, Groep 1 6

13 september 2014 9:00

Vandaag moesten we voor dag en douw aantreden in Maasland tegen VDL MC1 in onze tweede bekerwedstrijd van dit seizoen.
Vanaf het eerste moment zagen we dat de plaatselijke meiden niet van plan waren om zich door ons te laten verslaan, maar net zoals altijd probeerde we weer onze tegenstander vast te zetten op hun eigen veld.
Het duurde vrij lang voordat wij onze eerste kansen kregen maar daar zaten wij niet overin want gelukkig creeren wij altijd wel kansen maar voor het eerste doelpunt hadden we de hulp van de keeper van de tegenstander nodig.
De keeper verdedigde de bal te langzaam uit en onze Luna onderschepte de bal en schoot de 0-1 binnen.
Vanaf dat moment ging onze tegenstander onder leiding van hun coach er nog harder tegenaan maar daar raakte onze meiden niet van onder de indruk, maar toch viel de 1-1 doordat er onderling niet gecommuniceerd werd .en onze tegenstander 1 op 1 met Karina kwam te staan en de 1-1 binnenschoot.
Na de rust en een aantal omzettingen gingen onze meiden er weer tegenaan helaas konden we Karina niet laten voetballen omdat we haar hard nodig hadden in het doel.
Na weer een aantal kansen kon Shelene de bal op een meter of 30 van het doel oppakken en na een aantal tegenstanders van haar te hebben afgeschud kwam ze de 16 meter binnen en schoot de bal op een schitterende wijze over de keeper in het doel 1-2.
Gelukkig lieten onze meiden de tegenstander niet meer los en viel vlak voor tijd de 1-3 doordat Celeste de bal goed inspeelde op Isabelle die op een zelfde manier als Shelene de bal hoog over de keeper schoot dit was tevens de de eindstand.
Meiden vandaag heb ik wederom een strijdlustig SVS gezien en was de overwinning zeer terecht.
Volgende week staat een thuis wedstrijd tegen Lyra op het progamma en als we weer met deze strijdlust het veld ingaan dan gaan we Lyra ook verslaan.

Mvg.
Edwin van Baarlen