DSO D9 - SVS D3

Onbekend (schot)

D-pupillen, D3, Groep 6 05

13 september 2014 9:45

Vandaag moesten de mannen helemaal naar Zoetermeer voor de tweede wedstrijd, ditmaal tegen DSO D9. Aaron moest helaas verstek laten gaan en ook Bryce meldde zich af omdat hij de dag ervoor door zijn enkel was gegaan. Beterschap Bryce!

DSO had hun eerste wedstrijd met 8-3 verloren dus SVS D3 zou een gemotiveerde tegenstander tegenover zich krijgen. Ook dit team bleek voor het merendeel uit grote, tweede jaars D-spelers te bestaan. Trainer Dirk Jan had in de kleedkamer het strijdplan van vandaag uitgelegd, met de nadruk op het spelen vanuit de eigen positie. Vanaf het begin bleek dat als SVS deze wedstrijd wilde winnen, dat dit op snelheid moest gebeuren. SVS was gretig op de bal en won gemakkelijk de slag op het middenveld. Echter bleek onze defensie vatbaar individuele uitbraken en het was dan ook DSO die op een 1-0 voorsprong kon komen nadat de linksbuiten zo maar een paar man voorbij liep en Robin wist te passeren. Vlak daarna trok het aanvalsduo Kian en Bradley de verdediging van DSO aan stukken en wist Kian de gelijkmaker binnen te schieten, 1-1. SVS bleef goed druk houden op de zwakke defensie van DSO en uit een rommelige situatie voor het doel hield Noah het hoofd koel, 1-2. Helaas werd door een foutje achterin de bal pardoes in de voeten van de tegenstander geschoten zodat Robin voor een tweede maal omspeeld kon worden, 2-2. Een paar minuten later keken de mannen van SVS D3 tegen een 3-2 achterstand aan omdat vergeten werd dat verdedigen ook soms de bal gewoon hard het strafschopgebied uitschieten betekend. Gelukkig kon Tigo, na goed verdedigend werk van Marco, langs de linkerkant worden weggestuurd en hij maakte mooi de meer dan verdiende gelijkmaker, 3-3. SVS was de bovenliggende ploeg en had gemakkelijk uit kunnen lopen naar een hogere score maar jammer genoeg stond het vizier niet scherp en bleek de keeper van DSO D9 een grote sta-in-de-weg zodat de rust met een gelijke stand werd gehaald.

De tweede helft was een kopie van de eerste. SVS was scherper en had het meeste balbezit, maar bleef kwetsbaar voor individuele acties. Meer dan eens kon het gebeuren dat een speler van DSO zo vier vijf man voorbij liep zonder dat deze serieus aangepakt werd. Conditioneel bleek SVS ook sterker en er vielen hele grote gaten achterin bij DSO. Bradley was de eerst die hiervan profiteerde en Neal deed dat vijf minuten later, 3-4 en 3-5. DSO maakte de aansluitingstreffer door een laag schot, 4-5 en het werd nog even spannend maar de superioriteit en doorzettingsvermogen op het middenveld deed de balans in het voordeel van SVS doorslaan. Ook nu bleef de keeper van DSO in een vijftal 1 op 1 situaties onze aanvallers de baas maar hij moest op het laatst toch het hoofd buigen voor Neal die zijn tweede van vandaag maakte, 4-6, ook eindstand.

Jongens, goed gevoetbald, blijf vanuit je positie spelen, laat de bal het werk doen en wordt feller in de duels. De eerste drie punten zijn binnen! Volgende week spelen wij uit bij XerxesDZB D5 om 8.30h.