ONZE EERSTE WINST (MC1)

Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 1

27 september 2014 12:45

Vandaag was onze eerste competitiewedstrijd in het nieuwe seizoen 2014/2015 tegen een oude rivaal ARC uit Alphen aan de Rijn.
Vorig jaar waren zij nog een geduchte tegenstander maar vandaag gingen onze meiden vanaf de eerste minuut vol in de aanval.
We hadden vandaag ons systeem iets moeten aanpassen omdat zowel Luna en Joya er vandaag niet bij waren.
We begonnen met Anne als verdedigende middenvelder en met Shelene naast Sanne als aanvallende middenvelders.
Dit pakte goed uit en zette wij onze tegenstander al vroeg vast op hun eigen helft en zoals de laatste wedstrijden creerde we veel kansen maar door goed keepers werk van de keeper van de tegenstander bekroonde wij ons goede spel niet met doelpunten totdat we een vrije trap kregen aan de rechterkant van het veld die door Lisa perfect op het bolletje van Shelene werd gelegd die deze bal heerlijk over de keeper liet glijden.
Vanaf dat moment probeerde onze tegenstander er met counter voetbal af en toe uit te komen maar ook zoals de laatste weken staat onze verdediging erg goed onder leiding van Shivani die vandaag weer een ruime voldoende scoorde met haar optreden.
Gelukkig werd het 2-0 door een schitterende steekbal van een uitstekend spelende Anne die Lisa alleen voor de goal zette en die bedacht zich geen moment en knalde de bal uit een moeilijke hoek schitterend achter de keepster.
Helaas door een onoplettendheid van onze verdediging kon onze tegenstander nog voor de rust 1-2 scoren zodat we onze belofte aan Karina weer niet waar konden maken door haar in de tweede helft te laten voetballen.
Na de rust kwamen de meiden van ARC sterk uit de startblokken en moesten onze meiden alle zeilen bijzetten om de aanvallen af te slaan.
Na een aantal minuten pakte onze meiden het gelukkig weer op en werden wij weer heer en meester op het veld.
Ook in tweede helft kregen we weer volop kansen om de bal door de touwen te jagen maar helaas stonden de voeten van onze dames niet altijd goed.
Eindelijk kon Anne de 1-3 scoren met een heel mooi afstandschot die schtterrend over de keeper zeilde.
Gelukkig dat Anne ons op een 1-3 voorsprong had gezet want de meiden van ARC wisten toch weer onze verdediging te verschalken en de 2-3 binnen schieten.
Uiteindelijk gaf Sanne ons weer een beetje lucht door een mooie pass van Isabel goed af te ronden en tevens de eindstand van 2-4 op het bord zette.
Meiden ik heb vandaag heel veel goede momenten gezien en af en toe heel goed voetbal ik ben heel erg trots op jullie.

Mvg.
Edwin van Baarlen