WAT EEN EERSTE HELFT (MC1)

SVS MO15-1

Rijnsb.Boys MC1

Onbekend (intikker)
Onbekend (intikker)
Onbekend (schot)
Onbekend (schot)
Assist: Onbekend
Onbekend (vrije trap)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 1

4 oktober 2014 11:30

Paul Visser

TROTS OP ONZE MEIDEN.

Vandaag onze tweede wedstrijd in de competitie tegen Rijnsburgse Boys waarin we de eerste met 4-2 van ARC hadden gewonnen.
Helaas moesten we vandaag weer onze opstelling wijzigen ten opziche van vorige week omdat onze Shivani niet fit genoeg was om deze wedstrijd te kunnen spelen.
Gelukkig hebben wij een selectie van meiden die op verschillende plaatsen uit de voeten kunnen, zoals vandaag de omzetting Anne de Klerk als laatste vrouw en Celeste Pantekoek als verdedigende middenvelder die deze taak tot een prima einde brachten.
Zoals altijd proberen wij de tegenstander onze wil op te leggen zeker als we op het terrein van SVS spelen zo ook vandaag.
Vanaf de eerste minuut gingen we voortvarend te werk door onze tegenstander onder druk te zetten dit resulteerde al snel in de eerste goede voorzet van een uitstekend spelende Lisa die een prima voorzet gaf op Melissa en de eerste van haar 5 doelpunten scoorde.
Deze eerste helft kwam alles wat voetbal leuk maakt voorbij de ene na de andere mooie aanval werd opgezet door onze meiden.
Zo ook de 2-0 die door onze Sanne prima bezorgd werd bij alweer Lisa die vanaf de rechterkant weer een prima voorzet gaf aan Melissa, die bedacht zich geen moment met deze mooie opgezette aanval en schoot de 2-0 binnen.
Tussendoor waren er voldoende goede aanvallen maar helaas konden we deze niet tot een goed einde brengen, Sanne een keer tegen de lat, Shelene een schot die in de kiem werd gesmoord en Rosy die eindelijk de schroom van zich had afgegooid en durfde op te stomen naar het vijandelijk doel maar helaas geen kracht kon zetten achter haar schot.
Uiteindelijk was daar toch ons derde doelpunt die allang in de lucht hing deze werd opgezet door Shelene die passte van links naar rechts op Lisa die haar derde assist van deze middag van haar voet liet glijden en weer Melissa de gelegenheid gaf om haar derde doelpunt aan te tekenen.
Ook het vierde doelpunt voor rust was er een waar ze in het stadion voor op de banken gaan staan en hun handen kapot klappen.
Iedereen die in deze aanval zat raakte de bal 1 keer zo ook Lisa die prima Melissa weer vrij voor de goal zette en die op haar beurt deze kans prima op een rustige manier langs de keeper schoot zo was de ruststand 4-0.
In de rust hadden we onze meiden de opdracht gegeven om te blijven voetballen maar zoals wel vaker in het voetbal gingen zij meer en meer voor zichzelf voetballen en met de bal lopen zodat onze tegenstander niet meer uit hun eigen zestienmeter kwam en het voetbal moeilijker werd.
Gelukkig kon Melissa haar vijfde doelpunt van de middag aantekenen die haar was geboden door goed doorgaan van Isbelle die op haar beurt Melissa bediende en zij deze goed binnenschoot van net buiten het strafschopgebied.
Het laatste en zesde doelpunt werd gemaakt door onze Luna die was teruggekeerd van een blessure en de vrije trap beheerst langs de linkerzijde van de keeper schoot.
Volgende week weer een uitwedstrijd maar gelukkig kunnen oze meiden dan uit slapen want dan moeten we pas om 15.15 uur spelen in Wassenaar.

Mvg.
Edwin van Baarlen