SVS D3 wint overtuigend

D-pupillen, D3, Groep 6 05

27 september 2014 8:30

Leendert de Bruin

Op wat het laatste mooie nazomerweekend van het jaar zou moeten worden, stond de vierde wedstrijd van SVS D3 gepland tegen Leonidas D3, thuis op het Sportpak Schenkel. Leonidas had echter alle wedstrijden met grote cijfers verloren, dus waren zij een verdieping lager ingedeeld. Als vervangers stond Alexandria’66 D7 op het programma, een team dat alles met grote cijfers had gewonnen en bij SVS D3 in de poule was geplaatst. Deze ploeg was gewend om te scoren maar vaak sluipt de gemakzucht dan al gauw in zo’n ploeg. Hier moest de D3 dus optimaal van profiteren.

De trainert had de jongens scherp weggezet. Vanaf de aftrap werd de bal goed rondgespeeld en zocht de D3 de weg naar het doel van de tegenstander die gelijk goed onder druk gezet werden. Aaron legde de bal goed af op Killy die hoog inschoot. De keeper verwerkte de bal niet goed en frommelde hem zo achter de doellijn, 1-0. Alexandria had moeite om over de middenlijn te komen, mede door het goede verdedigende werk dat al vanaf het middenveld werd opgezet. De druk bleef hoog op het doel van Alexandria en Aaron kon vanuit een scrimmage de bal binnen schieten, 2-0. De tegenstanders probeerde het nog wel maar achterin werd het goed dichtgehouden door SVS D3 zodat met een 2-0 voorsprong de rust werd gehaald.

Aangezien in de loop van de eerste helft het middenveld van de D3 te veel naar voren liep of naar de zijkant zodat er te veel ruimte voor de tegenstander ontstond werd de tactiek een beetje aangepast. Dit wierp gelijk zijn vruchten af want Alexandria had maar net afgetrapt of SVS veroverde de bal en ging op zoek naar de 3-0. Deze stuitte echter op de keeper maar de scherpte, die verleden week aan het begin ontbrak, was er nu wel. Neal werd weggestuurd en soleerde mooi naar de 3-0 toe. Daarna werd Bradley weggestuurd, die er 4-0 van maakte. De grensrechter van Alexandria’66 gooide daarna zijn vlag maar weg omdat hij voor de zoveelste maal onterecht voor buitenspel stond te vlaggen en dat, terecht, niet gehonoreerd zag. Alexandria, duidelijk niet gewend aan zoveel tegenstand en tegendoelpunten, kwam er niet uit. Een doelschop van de keeper werd door Neal op het middenveld opgevangen, die deed een paar passen vooruit en besloot de bal toen maar over de keeper heen te lobben, 5-0. Die laatste hield het na zo veel onterecht commentaar van zijn teamgenoten op zijn functioneren maar voor gezien en gaf zijn handschoenen aan iemand anders. Sporadisch kwam Alexandria er uit en SVS moest een aantal hoekschoppen toestaan. Deze konden allemaal verwerkt worden door scherp te verdedigen. Ook moest Robin tweemaal naar de hoek om het doel schoon te houden. Door goed werk van Noah aan de rechterkant en een mooie pass kon Aaron op de rand van het strafschopgebied op zijn gemak een hoek uitzoeken, en hij koos voor de verste, 6-0. Bij zo’n ruime voorsprong is het lastig om de concentratie nog vast te houden dus zagen Noah en Bryce ineens een vijftal spelers van Alexandria op zich afkomen. Toch werd ook deze aanval afgeslagen en Dilo speelde Kian aan op de linkerflank die op zijn beurt Aaron weer vrij voor de keeper zette zodat hij zijn derde van de dag kon maken, 7-0.

Dit was een goede wedstrijd met veel beleving, echter tegen een tegenstander die niet gewend was om te verliezen. Volgende week staat er een beter team klaar, namelijk de koploper Neptunus-Schiebroek D3 om 08.30h op het sportpark aan de Hazelaarweg. Blijf scherp en blijf vanuit de positie spelen. Dan is het helemaal niet gek als SVS D3 met drie punten in de tas terugkeert naar huis.