Superieur SVS D3 wint met overmacht van Hillegersberg D4

Hillegersberg D4

D-pupillen, D3, Groep 6 05

18 oktober 2014 8:30

Na de nederlaag van vorige week tegen TOGB had SVS D3 het een en ander recht te zetten tegen hekkensluiter Hillegersberg D4. Met slechts 12 spelers begon SVS aan de wedstrijd zodat iedereen lekker aan voetballen toe kwam. Het was genieten langs de lijn in het opkomende zonnetje. Een prima voetbalochtend.

De dauw had het veld snel gemaakt, maar toch had de D3 moeite om de bal goed in te passen. De bal gaat op kunstgras nog altijd een stuk sneller dan op gewoon gras. De training van de afgelopen week had vruchten afgeworpen. Het werd al snel duidelijk dat Hillegersberg D4 niets had in te brengen. Er werd goed gecombineerd in het eerste kwartier van de eerste helft. Helaas werd de instructie van de trainert - er staat een hele goede keeper in, schiet niet van een te grote afstand op doel, die plukt hij er gemakkelijk uit – iets te letterlijk genomen en probeerde de voorhoede bijna de bal in het doel te lopen. De buitenspelers werden veelvuldig bediend en de druk op het doel van Hillegersberg was groot. Vanuit een afgeslagen bal voor het doel kon Noah uit een scrimmage de verdiende 1-0 maken. Het gevaar van de voorhoede van Hillegersberg lag aan de rechterkant waar een van de rappe buitenspelers af en toe de achterlijn wist te halen en wist voor te geven, gelukkig zonder gevolgen. Toch kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Een doelschop van Robin werd onderschept en de spits kon zo op het doel aflopen, 1-1. Daarna was het weer SVS die orde op zaken stelde. Bradley werd weggestuurd aan de rechterkant en schoot hard op het doel. De keeper redde in eerste instantie uitstekend maar Damiën was er als de kippen bij om de bal binnen te tikken, 1-2, tevens ruststand.

Na de rust was het gedaan met Hillegersberg, dat halverwege ook nog met 10 man kwam te staan. Als reactie haalde Dirk-Jan dan ook één van onze jongens eruit om wat meer sportieve balans in het spel te brengen, maar natuurlijk niet nadat de zege, die overduidelijk de kant van SVS opkwam, binnen was. Killy ging er als een haas vandoor op links en lobte de bal mooi over de keeper heen, 1-3. Kian imiteerde de actie van Bradley in de eerste helft en schoot ook hard vanaf rechts op het doel van Hillegersberg. Ook dit schot was hard genoeg om door de prima keeper van de thuisploeg niet gelijk klem te krijgen en ook nu stond Damiën op de goede plek om de bal binnen te tikken, 1-4. Af en toe probeerde Hillegersberg er uit te komen maar vonden in Marco een taaie tegenstander. Nadat Marco de zoveelste poging had geneutraliseerd stuurde hij met een prima pass Kian weg, die speelde Noah vrij en ging op avontuur. Ook hier wist de keeper in eerste instantie te redden maar was het weer Damiën die op de juiste plek stond, 1-5. Een hard schot van Noah betekende de 1-6 en Neal, na goed voorbereidend werk van Noah, mocht de eindstand op 1-7 brengen.

De omschakeling op het middenveld verliep een stuk beter dan verleden week, maar het blijft oppassen. Blijf elkaar goed coachen. Voorin heeft men veel kansen nodig. Probeer niet te veel naar de bal te kijken, maar voetbal met je hoofd omhoog. Kijk goed wie er vrijstaat en probeer, als het kan, wat vaker op het doel te schieten. De sfeer in het team is in ieder geval prima en SVS D3 is mooi in de middenmoot geëindigd. Het verschil tussen de nummer 2 en 4 in de poule is slechts één punt. In de Herfstvakantie wordt de indeling van de competitiepoule bekend gemaakt. Tijdens de Herfstvakantie wordt er gewoon getraind. Allemaal komen dus!

Denken wij eraan om ons op te geven voor het grote Halloweenfeest bij SVS op vrijdag 31 oktober? Vanaf 18.00h kan iedereen een speciaal griezelparcours volgen. Aanmelden kan via [email protected]. Vermeld wel duidelijk bij aanmelding jouw naam en het team waarin je speelt.