Victoria’04 za.1 – SVS 1 uitslag 1-1 (rust 1-0)

Victoria'04 1

SVS 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

1 november 2014 14:30

Tuinder, G. den

De puntendeling gaf duidelijk aan, dat beide teams tegen elkaar bleken te zijn opgewassen. Er ontwikkelde zich een open wedstrijd. Vanaf de aftrap werd waar mogelijk de aanval gezocht, waardoor de beide defensies getest werden op slagvaardigheid.

Naar mate de wedstrijd vorderde nam SVS wat vaker het initiatief. Victoria’04 trachtte in de omschakeling de bezoekers te verrassen. Voor Victoria waren Selim Altuntas en Raymon Lingen het gevaarlijkst met een aantal doelgerichte pogingen, die op niets uitliepen.

Aan de overzijde moest doelman Michel Zuur keer op keer zijn talenten aanspreken om SVS van dadendrang af te houden. Vlak voor de rust stuitte Jorge Gomes in kansrijke positie op Stephan Paterno na een assist van Selim Altuntas. Kort daarna wist Altuntas met een dieptepass Donny van Balen te bereiken, die droog uithaalde en doel trof (1-0).

Na de pauze drong SVS steeds feller aan om de gelijkmaker te forceren. Victoria moest alle zeilen bijzetten om de voorsprong te handhaven.  SVS nam het risico door met meer aanvallers te gaan spelen.

Victoria kreeg hierdoor alle ruimte geboden om in de omschakeling door te stomen op het doel van SVS. Het duurde lang voordat ver een wijziging kwam in de tussenstand. Kort voor tijd werd invaller Gurhan Tuzemen vrij gespeeld. Hij mocht alleen doorgaan op Stephan Paterno, die ver uit zijn doelgebied komend het schot klemvast pakte.

In de spannende slotfase wist SVS een offensief te ontketenen. In de 96ste (!) bleek dit succesvol, nadat Victoria’s doelman zich verkeek op een hoge voorzet en daardoor mistastte. Van dichtbij verzilverde Yannick de Lely de kans om de eindstand op 1-1 te bepalen.