SVS D3 doet zichzelf tekort met gelijk spel

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

8 november 2014 8:30

DRL D5 – SVS D3

Het was weer vroeg druk vandaag op de Rotterdamse velden. Het veld van onze tegenstander van vandaag, DRL D5, is goed te vinden, echter minder goed te bereiken door de vele wegafsluitingen en nieuw ontstane verkeerssituaties. Hierdoor was niet iedereen op tijd aanwezig voor de wedstrijdbespreking, die in het teken van de zware nederlaag van afgelopen week stond en hoe dit vandaag te voorkomen. De afgelopen trainingsarbeid moest vandaag zijn vruchten gaan afwerpen en SVS D3 moest scherp en fysiek van start. DRL D5 had ook haar eerste wedstrijd verloren, dus was er ook op gebrand om een goed resultaat neer te zetten.

De opstelling was flink aangepast en gelijk vanaf de aftrap werd er goed druk gezet. Verdedigend stond het ook gelijk goed. SVS deed zijn best om de combinatie te zoeken maar het leek wel dat hoe dichter bij het doel van DRL SVS D3 kwam, des te groter de onzekerheid wat met de bal te doen. De keeper van DRL D5 had al laten zien vandaag niet goed in zijn vel te zitten en handelde erg onzeker. Hij werd echter te weinig door SVS onder vuur genomen. De keer dat de opgekomen Killy dat wel deed, was het ook gelijk raak en de bal stuiterde over de vallende sluitpost heen, 0-1. Het gevaar van DRL voorin kwam van de flanken. Een handig klein technisch begaafd jongetje op rechts en een lange snelle jongen op links. Door het aansluiten van de verdedigende linie van SVS D3 ontstond er ruimte achter de laatste man met het gevaar van een steekpass en een snelle counter. Dit gevaar werd echter vakkundig door de gehele achterhoede ondervangen en geneutraliseerd. Goede corners van DRL waren een geducht wapen en Robin moest een paar maal reddend handelen. Daar waar hij toch verslagen werd stond Marco op de goede plek om de bal van de lijn af te halen zodat met een voorsprong een leuke, goede en spannende eerste helft kon worden afgesloten.

SVS wilde meer en gaf druk naar voren om zodoende de onzekere keeper meer te belasten. Daardoor werden het gat achter de laatste linie groot en via een snelle counter en een hoog diagonaal schot kwam de thuisploeg terug tot 1-1. Niet veel later herhaalde de situatie zich en werd de bal identiek over de uitlopende Robin heen geschoten, 2-1. Met deze achterstand moest er wel feller op de bal gezeten worden. De druk werd een speler van DRL zo groot dat hij de bal, in plaats van naast het doel, in het eigen doel schoot en de stand zo onbedoeld weer in evenwicht bracht, 2-2. SVS D3 had het betere van het spel en ging op zoek naar de overwinning. Via een goed lopende aanval langs de rechterflank gaf Neal een goede voorzet op Bradley die de bal hard langs de keeper knalde, 2-3. DRL bleef echter gevaarlijk op de counter maar kwam er zelf ook een paar maal goed uit. De SVS achterhoede hield echter stand. Jammer genoeg kwam DRL wel weer langszij toen de linker buitenspeler van de tegenstander de bal weer over Robin heen probeerde te spelen. Robin kon de vingers er nog onder zetten en de bal kwam op de paal terecht, zo in de voeten van iemand die niet het blauw-wit van SVS droeg en de bal binnen tikte, 3-3.

Dit was een hele goede en spannende wedstrijd, vooral ook leuk om te zien. De lessen die zijn geleerd uit het verlies van verleden week zijn goed opgepakt. Er is vooral gestreden en duels zijn aangegaan en vaak gewonnen. Probeer dit vast te houden en denk eraan wanneer mogelijk op doel te schieten en dan ook gelijk door te lopen. Vaak heeft de keeper de bal niet vast en is de terugkomende bal om te zetten in een doelpunt. Volgende week spelen wij weer thuis om 08.30h tegen Excelsior Rotterdam D3.