WEER EEN PRACHTIGE OVERWINNING (MC1)

SVS MO15-1

Oegstgeest MC1

Onbekend (intikker)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 1

15 november 2014 13:30

Vandaag moesten we weer de wei in en konden van geluk spreken dat we stonden ingedeeld op veld 2 (kunstgras) anders hadden we door de weersomstandigheden niet gevoetbald want het is was geen moment droog tijdens de wedstrijd.
De meiden van Oegstgeest waren iets later omdat er onderweg een ongeluk was gebeurd en het verkeer vast stond.
Gelukkig werd de aftrap om 13.45 uur toch genomen en gingen onze meiden direct in de aanval alleen de tegenstander had volgens mij het huiswerk gedaan en probeerde ons speel vanaf het begin te ontregelen maar vandaag hadden onze meiden er weer zin in en gingen met z'n alle de strijd aan.
Wij zagen eindelijk weer een voetballend SVS iets wat we de laatste weken gemist hadden.
Dit resulteerde in het eerste doelpunt, die onstond door een lange bal van achteruit die met het hoofd verlengt werd door Shelene en op een wat vreemde manier werd afgemaakt door Luna maar ook zulke doelpunten tellen.
Hiermee was de ban gebroken en gingen onze meiden op zoek naar nog meer doelpunten.
Door het spel constant te verleggen wist onze tegenstander die toch ook weer fysiek aanwezig was niet wat ze moesten doen en werd Karina maar heel weinig op de proef gesteld.
De 2-0 was een miraculeus schot van Isabelle die bijna op de achterlijn stond en de bal over de keeper schoot ook deze bal had Shelene weer ingepasst op Isabelle.
Daarna waren er weer genoeg kansen om de wedstrijd al heel vroeg te beslissen maar konden we de bal niet in het doel krijgen.
De 3-0 was een mooi schot van Melissa die op aangeven van alweer Shelene de bal in de linker hoek kon schieten.
Daarna was het de beurt aan Shelene zelf die door een fout van de keeper de 4-0 kon aantekenen want de keeper liet de bal na een schotje van Shelene de bal over de handschoenen glippen dit was tevens de ruststand.
Na de rust en een aantal omzettingen waren we even niet bij de les want hun snelle spits kon de 4-1 aantekenen maar daar lieten wij ons niet door van de wijs brengen en gingen op zoek naar nog maar doelpunten en die kwamen er ook.
Ook Rosy had begrepen wat wij vragen van onze backs en kon door goed opkomen de bal een keer loslaten die maar net langs het doel van onze tegenstander zeilde.
De 5-1 kwam uit een pass van Melissa die Shelene wist te vinden en die schoot de bal vakkundig in de rechterhoek waar de keeper geen schijn van kans op had.
De 6-1 en tevens de eindstand kwam van de voet van weer een uitstekend spelende Shivani die de bal van 30 meter met een stuit achter de keeper ramde.
Meiden vandaag was weer een dag om trots op jullie te zijn want jullie hebben  met z'n alle geweldig gevoetbald en met deze wetenschap gaan we volgende week weer  met alle vertrouwen de strijd aan in een thuiswedstrijd tegen Alkmania MC1.

Met vriendelijke groet,
Edwin van Baarlen