Collectieve off-day van SVS D3

1 november 2014 8:30

Leendert de Bruin

SVS D3 – Charlois D5

Prachtig weer was het om de eerste competitiewedstrijd te spelen voor de mannen van SVS D3. De oudenwijvenzomer haalt flink uit en op 1 november was het om half negen nog gewoon 15 graden. Dat SVS een (luxe) probleem heeft op de zaterdag met te veel voetballende teams is bekend. Dit heeft echter ook zijn weerslag op het aantal beschikbare kleedkamers. Nu is het al zo dat de jeugd gewoon standaard een kleedkamer moet delen, maar nu was zelfs dat ook niet mogelijk en moest er voor omkleden uit worden geweken naar de softbalburen van Eurostars, aan de overkant van het complex. Ook stond de D3 weer ingeroosterd voor een wedstrijd op veld 4 dus was het omkleden bij de softbal en voetballen bij de hockey. Er komt een hoop bij kijken tegenwoordig.

De start van de competitie was er ondoorzichtig. Met de dag veranderde de indeling van de poule waar SVS D3 tot op dat ogenblik was ingedeeld. Teams verdwenen, teams kwamen erbij. Wedstrijden stonden gepland, werden verplaatst, verdwenen weer of gingen ineens niet meer door. Was Spartaan’20 eerst de tegenstander, nu was deze vervangen door Charlois D5. De berichten op de WhatsApp groep even daargelaten was het team dat tegen de D3 aantrad een afspiegeling van de wijk Charlois, gekleurd maar heel voorkomend en uiterst sportief! De griep – verkoudheid had goed huisgehouden onder de mannen van de D3. Als een leger blaffende zeehonden werd het uiterst natte grasveld van veld 4 betreden en met slechts een korte warming-up moest er afgetrapt worden. Dat hield niet in dat de D3 uiterst slap startte, in tegendeel. Charlois D5 trapte af, de bal werd onderschept, Thiago zond Bradley diep op de rechterflank en die legde hem panklaar neer voor de inlopende Daniel die hem beheerst binnenschoot. Binnen een minuut dus al de 1-0 voorsprong en iedereen ging er eens goed voor staan (bij gebrek aan banken langs het veld). Daarna begon Charlois toch de overhand te krijgen. Opvallende spelers aan hun kant waren een uitstekende voetballer met dreadlocks en een boomlange, sterke, snelle spits voorin en een boomlange, sterke verdediger achterin. Eigenlijk zakte het spel van SVS D3 direct in en vond men de boomlange spits erg intimiderend. Hij was sterk aan de bal, snel en schoot vanuit iedere hoek op het doel, zonder dat iemand hem ook maar aan durfde te pakken. De 1-1 viel nadat Robin eerst had gered en de afgeslagen bal hard werd ingeschoten. Daarna werd er zo maar door de verdediging heen gelopen en niemand die een been uitstak, 1-2. Wederom slap verdedigen dwong Robin tot reddend optreden maar weer was de afvallende bal voor de tegenstander, 1-3. Dit dwong de trainers tot een goed overleg in de rust wie nu precies waar moest lopen en wat ieders taak precies moest zijn. Er waren maar weinig jongens die hun normale niveau haalden om onduidelijke redenen.

Ondanks de goede bedoelingen werd de weg naar voren in de tweede helft niet gevonden. Op alle fronten werden de mannen van SVS D3 afgetroefd en balverlies was eerder regel dan uitzondering. Weer werd een bal niet goed weggewerkt en werd het 1-4. Direct na de aftrap weer balverlies en de lange spits kon zo vier, vijf man voorbij lopen zonder ook maar iets van aangepakt te worden, 1-5. In een van de spaarzame momenten die SVS op de helft van de tegenstander kwam werd duidelijk dat Charlois achterin heel erg kwetsbaar was. Neal kon een goede voorzet netjes intikken, 2-5. Daarna krijg de D3 iets meer bezieling en werd Bradley hard onderuit geduwd in het strafschopgebied. Bradley verzilverde zelf de strafschop en bracht de stand op 3-5. Helaas was de vreugde van korte duur en stond men achterin te kijken hoe een afgeslagen bal heel gemakkelijk in de voeten van een tegenstander rolde, die dan ook niet aarzelde en keihard de bal hoog in het doel trapte, 3-6. Een vermoeide Robin kon ook geen redding brengen op de laatste aanval over de rechterkant, die ongehinderd voor kon geven zodat de spits van Charlois de eindstand op 3-7 kon brengen.

Dit was duidelijk een collectieve off-day voor SVS D3 en een valse start van het seizoen. Deze week goed trainen en volgende week spelen wij tegen en bij DRL D5 om 08.30h.