SVS D3 boekt de verdiende eerste overwinning in de competitie

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

22 november 2014 8:30

Leendert de Bruin

Na het debacle van vorige week, waar de consul het pas om 8 uur, vanuit zijn bed, nodig vond om veld 3 en 4 af te keuren, dit terwijl niet alleen SVS D3 en Excelsior D3 maar ook vier andere teams in vol ornaat klaar stonden om te willen gaan voetballen, stond er weer een thuiswedstrijd gepland voor de D3, wederom op veld 4, bij de buren van de hockey, tegen CKC D3.

CKC stond boven SVS met 3 punten uit 2 wedstrijden. Een overwinning betekende dus dat er flinke stappen op de ranglijst gemaakt konden worden. Er was lekker getraind en de wedstrijd tegen de D4 van woensdag gaf reden tot vertrouwen in een goede afloop. Het elftal begint een beetje vorm te krijgen en de meeste jongens weten waar ze aan toe zijn, qua positie. SVS D3 kwam niet goed uit de startblokken en moest door de trainert hard worden wakker geschud. Na deze korte onrustige periode pakte de D3 de draad goed op en begon via de klanken de aanval te zoeken. CKC bleek een taaie verdediging te hebben en menig aanval van SVS liep dan ook stuk. SVS bleef echter goed positiespel spelen en verdedigde net zo taai en verbeten als CKC dat deed. Bryce speelde de lange bal van achter uit en verleende Daniël hiermee doorgang naar de keeper van CKC en hij faalde niet, 1-0. In deze periode was SVS sterker en won veel duels om het middenveld. Na goed combinatievoetbal ging Killy vanaf de rechterkant op avontuur, maar vond de keeper op zijn weg. Tigo was er echter als de kippen bij om de afgeslagen bal binnen te tikken, 2-0. Daarna begon CKC aan te dringen maar de verdediging hield stand en Robin hield zijn goal schoon. SVS dacht met een 2-0 voorsprong te gaan rusten en liet de teugels een klein beetje vieren. Hierdoor kwam er een schotkans voor CKC die het hoofd van de zieke Thiago raakte en zo met een boog achter Robin belandde, 2-1, tevens ruststand.

In de rust ontbrak het de mannen aan drinken. Misschien is het een goed idee om, als SVS D3 weer op veld 4 speelt, het drinken gewoon gelijk vanaf het begin mee te nemen. Zodoende is het team niet afhankelijk van de goede wil van een van de ouders om voor de mannen in of net voor de rust de lange tocht naar de kantine te maken om de limonade op te pikken. De D3 kwam dit keer wel goed uit de startblokken en zette CKC gelijk vast. Dit resulteerde in een aantal kansen voor SVS maar de inzetten waren te slap om de keeper van zijn stuk te brengen. Er werden weer wat aanpassingen in de opstelling doorgevoerd om nog meer nadruk op het aanvalsspel van SVS D3 te leggen. Hierdoor werd er slechts met 2 middenvelders gespeeld op wie dan de zware taak rustte om bij balverlies gelijk de rijen te sluiten. De linies werden hierdoor meer uitgerekt en er ontstonden kansen voor CKC. Vanaf de rechterkant kon er hoog worden voorgegeven en de langste aanvaller van CKC kopte de bal met een sierlijke boog over Robin heen, 2-2. Vanaf dat ogenblik stond iedereen niet alleen naar een leuke, maar ook een spannende wedstrijd te kijken, één waar SVS D3 de bovenliggende partij was. Er werd goed druk gezet op de tegenstander, de combinatie werd gezocht en er werd simpel, rustig en goed verdedigd. Vanuit zo’n verdedigende actie stuurde Dilo Noah weg, die draaide het strafschopgebied in, behield het overzicht en bediende Neal, die de bal voor het intikken had, 3-2 en een verdiende voorsprong. CKC zette een eindoffensief in en SVS moest alle zeilen bijzetten om de overwinning naar binnen te slepen. Eén van de lange spitsen van CKC brak door de verdediging heen maar Robin hield met een katachtige reflex de boel droog. Daarna was het simpel de wedstrijd uitspelen en de eerste overwinning van de competitie was een feit.

Er zit duidelijk een stijgende lijn in het spel van de mannen van de D3. Als deze kan worden vastgehouden dan draaien wij binnen no-tme bovenin mee. Beterschap voor de zieke Thiago en Noah die onfortuinlijk ten val kwam. Maandag en woensdag weer lekker trainen. De eerstvolgende wedstrijd is pas op 6 december, tegen en bij de koploper Slikkerveer D5 om 13.15h.