AANSTAANDE NAJAARS KAMPIOENEN (MC1)

SJC MC1

SVS MO15-1

Onbekend (scrimmage)
Onbekend (corner)
Assist: Lisa Schot
Onbekend (scrimmage)
Lisa Schot (solo)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 1

29 november 2014 10:30

Vandaag stond er weer een uitwedstrijd op het programma en wel tegen SJC uit Noordwijk.
Deze wedstrijd begon om 10.30 uur maar we moesten al om 8.45 uur verzamelen omdat de reistijd daar naar toe bijna een uur bedraagt.
Gelukkig waren alle meiden op tijd behalve Sanne want die moest helaas zich ziek afmelden.
Ook aan de gezichten van de meiden was te zien dat ze er weer zin in hadden en dat was gelijk na het begin signaal ook te merken.
Onze meiden probeerde de tegenstander gelijk vast te zetten alleen dat was in het begin moeilijker dan dat de stand op de ranglijst zou doen vermoeden.
De meiden van SJC hadden maar 3 punten uit 6 gespeelde wedstrijden dus dachten wij dat we dit varkentje wel even zouden wassen maar niets was minder waar.
De tegenstander stond op het middenveld en achterin best goed en was ook fysiek aanwezig zodat het voor onze meiden best lastig was om bij het doel van SJC te komen.
Gelukkig kregen wij een vrije trap vanaf de rechterkant waar Anne zich over ging ontfermen.
Anne bracht de bal in het strafschop gebied en door een scrimmage kwam Luna aan de bal en schoot de bal binnen.
Ook daarna bleven onze meiden voetballen en als er aan de linkerkant geen ruimte was gingen ze het aan de rechterkant proberen net zolang er een gaatje ontstond om een doel poging te wagen.
Uit een van deze aanvallen kwam er een hoekschop waar Lisa Schot zich altijd mee bemoeid.
Lisa lag de bal vanaf de cornervlag perfect op het hoofd van alweer Luna die deze bal lekker van haar hoofd liet glijden en zo de 0-2 kon binnen koppen.
Uiteindelijk maakte Luna een zuivere hattrick door een pass van Celeste weer op de Luna manier binnen de palen te schieten dit was tevens de ruststand.
Na de rust kregen wij als trainers maar ook het plubliek een tweede helft te zien om van te smullen.
De ene na de andere mooie aanval werd opgezet en ook door goed optreden van onze verdediging konden onze meiden ongestoord hun gang gaan want slipte er een keer een bal doorheen dan stonden zij perfect opgesteld.
De 0-4 was een beauty van een doelpunt, Shivani kreeg de bal aangespeeld van Celeste en schoot van een meter of 20 de bal onhoudbaar in het kruis van het doel.
Ook de 0-5 was een prima doelpunt die van Shivani op een mooie manier bij Shelene gebracht werd en wederom onhoudbaar voor de keeper van de tegestander in het doel geschoten werd.
Daarna waren er legio kansen om de wedstrijd voor de tegenstander onplezierig te maken, deze miste helaas doel.
Uiteindelijk was het werderom Shivani met een afstandschot om de stand op 0-6 te zetten en Lisa maakte er met een prachtig doelpunt 0-7 van wat tevens de eindstand was.
Meiden vandaag zag ik weer een team waar we trots op mogen zijn maar probeer dit vast te houden want de afgelopen weken was het af en toe niet goed dus met z'n allen komen trainen dan gaan we hopelijk in de voorjaars competitie een treetje hoger spelen.

mvg
Edwin van Baarlen.