SVS D3 vergeet te scoren

SVS JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

6 december 2014 13:15

Na een aantal dagen bar koud weer was het vandaag gelukkig een stuk warmer en scheen het zonnetje. De verzameltijd bij Slikkerveer was een kwartier vervroegd om een betere warming-up te kunnen doen. Slikkerveer D5 draait bovenin mee dus een overwinning zou voor SVS D3 de aansluiting met de bovenste regionen betekenen.

Voor de wedstrijd werd er door de trainers gehamerd op gretigheid en meer fysieker spel. Vaak zijn de mannen te aardig voor de tegenstander. Dat extra beetje inzet kan een wedstrijd laten kantelen en ervoor zorgen dat de punten bij SVS blijven. SVS D3 startte goed en had het betere van het spel. Er werd goed rondgespeeld echter tot kansen kwam het niet omdat de voorhoede zich stuk liep op de verdediging van Slikkerveer. De laatste sprong veel effectiever om met de kansen en het belangrijkste wapenfeit was het hanteren van de zogenaamde lange bal. Dit bleek een goed wapen tegen een achterhoede die veel druk op de tegenstander zet en dicht tegen de middenlijn aan speelt. De eerste kans van Slikkerveer was gelijk raak en een hoog schot van de rechterkant verdween over Robin heen, 1-0. Het gevecht vond hoofdzakelijk op het middenveld plaats waar SVS vaak over te veel schijven de aanval probeerde te zoeken. Dan is het heel gemakkelijk om als tegenstander er een voet tussen te krijgen en de aanval over te nemen. Vanuit de eerste corner van Slikkerveer was het opnieuw raak. De hoge inzet werd niet verdedigd en middels een simpel duwtje werd een SVS verdediger opzij gezet en werd de bal binnen getikt, 2-0. De 3-0 viel ook uit een corner, iets waar SVS D3 toch erg kwetsbaar lijkt. De bal moet gewoon in die situatie zo vlug mogelijk ons eigen doelgebied uitgewerkt worden. Helaas kreeg Bryce de hoge inzet tegen zich aan en verdween de bal het doel in.

In de rust werd het een en ander rechtgezet en werd Thiago wat meer naar achteren gehaald. Vanaf nu moest alleen de lange bal gespeeld worden richting de voorhoede. Hierdoor kwam Slikkerveer niet meer aan voetballen toe en begon SVS kansen te krijgen. Het lukte echter niet om het vijandelijke doel onder vuur te nemen omdat Silkkerveer erg fel op de bal en de tegenstander zat. Dit verstoorde de opbouw flink en de verdediging van Slikkerveer deed niet veel meer dan de bal naar voren roeien. De tactiek om dit team te bedwingen bleek te werken maar helaas kon dit niet in score worden uitgedrukt zodat de jongens helaas met lege handen achter bleven ondanks dat SVS ruim 70% balbezit had..

SVS D3 blijft kwetsbaar bij corners, dat valt nu wel op. In zo’n situatie is er maar een doel en dat is de bal zo vlug mogelijk uit te verdedigen. Misschien kan dit een terugkerend onderdeel worden op de training. Volgende week spelen wij om 14.30h pas, thuis tegen de nummer twee Alexandria ’67.