SVS D3 doet zichzelf tekort met een punt

13 december 2014 14:30

Leendert de Bruin

SVS D3 – Alexandria’66 D7

De laatste wedstrijd van het jaar was een bijzondere. De boys speelde voor het eerst ver in de middag, om 14.30h, thuis en dan ook nog eens op veld 2, kunstgras dus. De tegenstander van vandaag, Alexandria’66, was geen onbekende van SVS D3. Door goede resultaten werd dit team halverwege de bekercompetitie bij SVS D3 in de poule geplaatst. De overwinningen hadden de ploeg laks gemaakt en waren dus een gemakkelijke prooi van onze jongens. Dat zij hier hun les uit hebben geleerd blijkt wel uit het feit dat dit team nu op de tweede plek in de competitiepoule staat. Dit beloofde dus geen gemakkelijke middag te worden.

Voetballend gaat het vooruit met SVS D3. Vooral in de beginfase wordt de tegenstander volledig overklast, zo ook nu. Alexandria’66 kwam de eerste 10 minuten niet in het stuk voor en had geen vat op de driehoekjes en slimme passes van SVS. Jammer genoeg werd dit overwicht niet uitgedrukt in doelpunten. Voetballend ging het goed maar ook binnen de 16-meter van de tegenstander werd te vaak de combinatie gezocht waardoor de tegenstander er te vaak een voet tussen kreeg. Na aanwijzingen van de technische staf begonnen de jongens het doel van Alexandria wat meer onder vuur te nemen. Helaas stond het vizier niet goed en verdween de bal over het doel. Wat opvalt aan de tegenstanders in deze poule is dat zij vaak leunen op een of twee snelle spitsen. Alexandria’66 bleek er ook een te hebben. Echt met de eerste aanval verdween een hoog schot over Tyrrel heen, die vandaag de geblesseerde Robin verving, 0-1. SVS D3 leek niet onder de indruk en ging uit van zijn eigen kracht en vol op zoek naar de aansluitingstreffer. Die viel gelukkig vlug. Een vlammend schot van Killy spatte uiteen op de binnenkant van de linker paal en verdween zo achter de keeper van Alexandria, 1-1. SVS trok vol door en speelde Alexandria zoek. Een prachtige aanval vanaf rechts volgde waarin Kian Bradley vond, die legde hem af op de volledig vrijstaande Tigo, welke hem onberispelijk binnen schoot. Helaas werd het doelpunt afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Daarna was het wel Aaron die de thuisploeg verdient op voorsprong bracht, 2-1. Vervolgens gebeurde er iets ongelooflijk knulligs. Wegens een terugspeelbal van een van de verdedigers op de keeper van Alexandria kreeg SVS een indirecte vrije trap op een meter van de doellijn. In plaats van een klein tikje en een schot hoog onder de lat ging de bal richting de 16-meter, werd onderschept en de snelle spits ging er weer vandoor, 2-2. Bij aanval nummer drie van Alexandria was het opnieuw raak. Er werd te afwachtend verdedigd in plaats van direct op de bal of de tegenstander te springen. De rappe spits kon er dus geheel onterecht 2-3 van maken. SVS bleef druk zetten en Killy kopte de bal net naast uit een corner van Thiago. Genoeg kansen maar toch rusten met een achterstand.

Na de rust startte SVS D3 weer furieus en zette Alexandria helemaal klem. Bradley mikte de bal op de lat en niet lang daarna verdween een schot via de handschoen van de keeper en de lat weer over het doel van de tegenstander. SVS bleef drukken en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Wat dan vaak gebeurd is dat je achterin te grote gaten laat liggen. Als er strak en fysiek sterk verdedigd wordt is dit te behappen. Helaas gebeurd dit niet altijd en de rappe spits wrong zich langs de laatste linie en bracht de bezoekers op 2-4. Toch was het SVS dat het spel bleef maken en Aaron krulde de bal perfect van afstand over de keeper heen, 3-4.  Alexandria’66 probeerde onder de druk uit te voetballen en kwam wat meer in de buurt van Tyrrel maar de verdediging hield stand. Bradley voetbalde zich onder de druk vandaan en kwam tot een schot welke niet goed verwerkt werd door de keeper en vond zo de verdiende aansluiting, 4-4, waar het ook bij bleef.

Een prima wedstrijd waar iedereen goed voor elkaar wilde voetballen. Tyrrel, bedankt dat je vandaag wilde invallen! Aankomende week lekker trainen en voor de rest, fijne Kerstdagen en kijk vooral uit met vuurwerk. Een gelukkig en sportief 2015 gewenst voor alle spelers, ouders en begeleiders!