SVS ZA1 BLIJFT IN DE DERDE KLASSE

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

9 mei 2015 14:30

Metzler, E.

Door vier zeges op rij is het vege lijf gered.

Met een geweldige instelling handhaafde SVS zich afgelopen zaterdag in de derde klasse C. Door een 1-3 overwinning op PPSC kan de ploeg van oefenmeester Wout Ooms terugkijken op een prachtig debuutseizoen. De komende jaren willen de Capellenaren zich in deze afdeling blijven ontwikkelen.

Met een aantal talentvolle A-junioren erbij hoopt SVS in de toekomst in de subtop te kunnen eindigen. Ooms heeft dit seizoen redelijk veel talenten laten debuteren. De trainer vond dat zijn groep na de winterstop behoefte had aan verfrissing. "In die fase had mijn ploeg een moeilijke periode. Ik vond dat er binnen de groep meer concurrentie moest zijn. Gelukkig had deze zet effect. De laatste periode werden er meer punten gepakt. Dit was een leerjaar voor mijn spelers. Zij hebben nu echt een feestje verdiend."

Toch kijkt Ooms meteen na de laatste speeldag ook langzaam weer naar volgend seizoen. "Ik wil dan meer punten pakken. Dat lijkt me een gezonde ambitie," zegt de 45-jarige Capellenaar. Bij tegenvallende prestaties zal de oefenmeester ongetwijfeld weer zijn geluksbaard laten groeien. De afgelopen weken schoor Ooms zich niet uit bijgeloof. Zeld blijft hij er het liefst nuchter onder. "Ik heb niet het idee dat we hierdoor beter zijn gaan voetballen. Dit is echt bijgeloof. Elke trainer zal zoiets toepassen."

Bij SVS maakte middenvelder Joery Kaashoek dit seizoen zijn debuut. De 19-jarige aanvaller moest tijdens de eerste wedstrijden vooral wennen. "Ik had vanwege het baltempo nogal aanpassingsproblemen. Na een aantal wedstrijden ging het beter."

Ook tegen PPSC speelde Kaashoek een goede wedstrijd. De Schiedammers konden geen moment het tempo van de wedstrijd bepalen. Toch vond de middenvelder het een spannende wedstrijd. "Ook de tegenstander kon namelijk degraderen. Een verkeerde uitslag zou voor ons negatief kunnen uitpakken."

Yannick de Lely maakte op slag van rust het openingsdoelpunt. Na de pauze behield SVS het veldoverwicht en breidden Anthony Schoenmaker en Joran van Opstal de marge uit. In de slotfase incasseerde SVS nog een tegentreffer, maar de winst kwam niet in gevaar. Door de zeges van CION en Rijnmond HS was PPSC de pineut en degradeerde de ploeg.

Zie voor meer foto's het speciale fotoalbum op google.nl : PPSC - SVS

bron : Frank Dekker AD.NL