HERFSTKAMPIOEN JA/NEE (MC1)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 1

13 december 2014 11:30

Petre van der Jagt

Vandaag onze laatste wedstrijd voor de winterstop en dan ook nog een derby tegen V.V.O.R.
Bij winst zouden wij volgens ons de herfstkampioen zijn maar door ontduidelijkheid van de K.N.V.B. wisten we dat niet zeker.
Onze directe concurrent V.V.S.B. stond theoretisch op drie punten achterstand en met een veel slechter doelsaldo dan wij maar toch wisten wij het niet zeker waardoor we ook geen uitbundige supporters hadden en ook geen spandoeken langs de lijn.
Maar eerst moesten we deze wedstrijd nog winnen en dat was al een hele uitdaging opzich.
Helaas gingen we weer niet goed genoeg van start wat we afgelopen woensdag wel konden opbrengen in een oefenwedstrijd tegen STEDOCO (2-0 verlies) een talenten team dat in de jongens competitie uitkomt.
We kwamen weer moeizaam in ons spel, we verloren veel tweede ballen waardoor we ook niet veel voor het doel van de tegenstander kwamen en als we er wel kwamen stond er een uitstekende keeper in het doel die niet van plan was om zich zomaar gewonnen te geven.
Gelukkig was het Sanne die een uitstekende pass gaf op Lisa die met een prima geplaatst schot de keeper toch wist te verschalken en de 1-0 wist aan te tekenen.
Onze tegenstander speelde een spel van de lange bal die ze ook vaak hanteerde omdat de meest gevaarlijke speelsters de spits in hun team is die het onze verdediging het af en toe knap lastig wist te maken, maar doe goed samenspel van Kaylee en Joya werden deze wespensteken allemaal ongedaan gemaakt en konden we met een 1-0 voorsprong gaan rusten.
Na de rust kwamen onze meiden heel anders uit de kleedkamer en lieten ze zien dat wij terecht ongeslagen de winterstop zouden ingaan.
Onze tegenstander werd vastgezet op hun eigen helft en werd af en toe van het kastje naar de muur gespeeld zo ook bij de 2-0 die Shelene (oud speelster van V.V.O.R.) op een schitterende manier na een pass van Celeste vanaf links over de keeper schoot.
Ook de 3-0 kwam van de voet van Shelene die na een pass van Melissa de bal alweer vanaf links tegen de onderkant van de lat schoot en deze bal verdween daarna achter de keeper.
Helaas was er toch een kleine miscommunicatie in achterhoede waar Kaylee (inmiddels keeper geworden) iets te ver uit haar doel kwam en de tegenstander in de kluts de bal kon meenemen en de 3-1 kon aantekenen.
Daarna was het weer de beurt aan ons en liet Luna zich zien in deze wedstrijd en met een beetje meer doelgerichtheid had zij de scoren veel verder kunnen doen oplopen maar helaas kunnen niet alle ballen een doelpunt zijn.
De 4-1 was er een uit het boekje, Lisa zetten vanaf de rechterkant een perfect uitgevoerde 1-2 op met Luna, en Luna rondde deze af met een mooi doelpunt.
De 5-1 kwam voort uit een bal vanaf rechts die in een scrimmage voor het doel kwam, nadat de uitstekenende keeper van de tegenstrander de bal twee keer het gekeerd, kon Luna deze bal toch tot doelpunt kronen.
Meiden gefeliciteerd met jullie HERFSTKAMPIOENSCHAP want voor ons zijn jullie dat geworden.
We gaan zien waar we gaan voetballen in de voorjaarscompetitie, wij als begeleiding willen heel graag een stap omhoog maken met jullie maar dit ligt in de handen van de K.N.V.B.
Als afsluiter wilde ik nog wel Yentle (MC2) bedanken dat ze ons heeft geholpen want vandaag was zowel Karina als Rosy afwezig en was zij bereidt om ons uit de brand te helpen.
Ik wens iedereen fijne en pretigge feestdagen en ik kom weer terug met mijn verslagen na de winterstop.

Met vriendelijke groet,
Edwin van Baarlen