SVS D3 boekt professionele overwinning

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

14 februari 2015 11:00

GOZ D2 – SVS D3

Na een reeks van afkeuringen stond vandaag de tweede wedstrijd van 2015 op het programma. De weg naar Mijnsheerenland is vol gevaren, met name voor de onoplettende chauffeur. De borden ‘navigatie uit’ geven al een tijdje een veranderde wegsituatie aan en het missen van de vroege afslag Barendrecht heeft tot gevolg dat de A29 richting GOZ gemist wordt met een lange reis over de A15 tot gevolg. Gelukkig was iedereen op tijd op Sportpark De Erve voor de ontmoeting tegen GOZ D2.

Ons gedachten gaan uit naar trainer Dirk-Jan Kokee en zijn gezin en hopen op een spoedig en volledig herstel van zijn vrouw. De mannen van SVS D3 waren erop gebrand om van hun kant een sportieve hart onder de riem van de trainer te steken, die er vanzelfsprekend wegens de omstandigheden niet bij was. Peter en Dimitri waarschuwden al voor het te lichtzinnig beginnen aan de wedstrijd, iets wat er nog wel eens insluipt bij de mannen. Een kwartier te laat begon SVS D3 dan ook oplettend aan de wedstrijd. Het spel voltrok zich voor het grootste gedeelte op het middenveld, met een veldoverwicht voor SVS. Kian was de eerste die het doel van GOZ D2 onder vuur nam en het gekeerde schot werd door Tigo langs de verkeerde kant van de paal gewerkt. Direct na deze afgeslagen aanval brak GOZ D2 door de verdediging heen maar Robin redde in de ontstane één op één situatie en Noah wist de bal verder te verwerken. Wakker geschud ging SVS D3 weer naar voren en zowel Kian als Daniël waren niet trefzeker. In een vloeiende aanval  ging Dilo er langs de rechterflank vandoor en schoot de bal hard en laag langs de keeper van GOZ, 0-1. Achterin stond het redelijk goed en aanvallend kon GOZ geen vuist maken. Ook twee hoekschoppen konden kundig worden verwerkt zodat met een voorsprong de rust kon worden bereikt.

De stemming was redelijk uitbundig en eigenlijk weet je wat er dan gaat gebeuren. Direct na de aftrap was de scherpte weg bij SVS D3 en werd er niet geconcentreerd verdedigd. Na een twijfelend optreden kon GOZ binnen een paar minuten voor de gelijkmaker tekenen, 1-1. Peter en Dimitri hadden hun handen vol om alles weer recht te zetten en de koppen dezelfde kant op te krijgen. SVS D3 kreeg weer de overhand en de aanval werd veelvuldig gezocht. Een lange bal van Aaron van achteruit kwam bij Bradley aan die er 1-2 van wist te maken. Ook GOZ begon wat meer de aanval te zoeken en door een misverstand achterin kon één van de spitsen op het doel van SVS aflopen maar Robin bracht wederom redding in deze één op één situatie. Er werd goed en mannelijk gevoetbald, lichamelijke duels werden niet uit de weg gegaan. De overwinning kwam dan ook niet in gevaar en had eigenlijk uitgebouwd moeten worden door het doel van GOZ wat meer onder vuur te nemen. Met deze overwinning wordt aansluiting gevonden met de subtop in de poule. Met de naderende Voorjaarsvakantie is het echter wel zaak om goed en ruim van te voren aan te geven wie er wel en niet bij zijn de komende twee weken. Gefeliciteerd mannen! Maandag gewoon weer trainen!