SVS D3 weet weer te winnen

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

20 mei 2015 18:30

Said Akkal

Zo aan het einde van de competitie kan het wel eens voorkomen dat, met de Meivakantie, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren, er zoveel jongens niet zijn door vakantieverplichtingen van de ouders dat wedstrijden verplaatst moeten worden en op een doordeweekse dag moeten worden afgewerkt. Voor SVS D3 was dit de eerste van de drie resterende (avond)wedstrijden ter afsluiting van de competitie.

De gezichten stonden in de kleedkamer een beetje gespannen. Iedereen wilde de goede flow van het toernooi vasthouden en de wedstrijd tegen Xerxes D5 winnend afsluiten. In theorie zitten er nog 9 punten in de pijplijn en als deze alle drie met veel doelpunten verschil gewonnen worden dan zit een derde plek er nog in. Jammer genoeg was dit een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was volledig voor SVS D3 en Xerxes werd volledig zoek gespeeld. Tigo kon de score openen door een afgeslagen schot van Bradley in te tikken, 1-0. Daarna lag het doel van Xerxes D5 onder vuur met een groot aantal schoten en andere kansen, maar er werd in dit stadium verzuimd de voorsprong in een rap tempo op te voeren. Een slechte uittrap van de doelman van Xerxes raakte vroegtijdig een speler en Kian kon de score eindelijk opvoeren, 2-0. De duels werden op alle terreinen gewonnen en het was door goed werk van Daniël dat Bradley Kian vrij kon spelen voor de 3-0. Het einde van een goede eerste helft werd gekenmerkt door een solo van Bradley die zelf wist af te ronden voor een comfortabele 4-0 ruststand.

De tweede helft moest een kopie worden van de eerste helft, met veel druk op de tegenstander. Helaas betekende dit dat het middelveld te veel naar voren liep en de backs aansluiting zochten waardoor Aaron en Bryce, als centraal duo achterin, te veel ruimte achter prijsgaven. De 4-1 kon na een aantal minuten op de borden omdat Aaron de bal te zacht op Robin terug speelde waardoor een van de rappe spitsen zich er tussen kon wurmen en afronden. De keeper van Xerxes, een invaller uit de E9 die de reguliere keeper scheen te vervangen, kon groeien in de wedstrijd en behoedde zijn team voor een grotere achterstand. Toch was het zijn onervarenheid waardoor Bradley, na een mindere spelhervatting, de bal over hem heen kon mikken, 5-1. Doordat er achterin bij SVS D3 niet genoeg ingezakt werd kon vanuit een ingooi een van de buitenspelers zo op avontuur op Robin af. Zonder al te veel lastig gevallen te worden door SVS spelers werd Robin in de korte hoek verschalkt, 5-2. Xerxes voelde dat er wat te halen viel. De lange bal naar voren werd door de voorhoede niet lang vastgehouden en met een bal over de laatste linie kon Xerxes weer op pad richting Robin. De boys moeten toch echt leren dat met alleen maar naast een tegenstander lopen je geen duel wint en dat je echt wel een duwtje mag uitdelen om de bal te veroveren. Dit gebeurde niet Robin was opnieuw kansloos, 5-3. Niet veel later werd het 5-4 na weer een lange bal en Robin trok in een één op één duel net aan het kortste eind. Toch was het SVS dat weer terug kwam in de wedstrijd nadat Tigo de bal voor kon zetten en Bradley, niet echt de grootste van het veld, de bal binnen kon koppen, 6-4. Tigo tekende voor de 7-4 en Killy maakte er met een fraai afstandsschot 8-4 van maar Xerxes deed aan de andere kant het zelfde, 8-5. In de blessuretijd wist Bradley nog op de solo tour te gaan en bepaalde de eindstand op 9-5.

In de tweede helft hebben de mannen het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt. Doordat alles naar voren wilde om te scoren werd vergeten om te verdedigen. Doordat er voor elkaar geknokt werd kon de overwinning toch nog uit het vuur gesleept worden en was het in de eerste helft een goede pot voetbal om naar te kijken en in de tweede helft vooral spannend. Zaterdag speelt SVS D3 een toernooi bij Soccer Boys. Verzamelen om 08.30h aldaar en woensdag 27 mei wordt er gevoetbald tegen Silkkerveer, thuis bij SVS om 18.30h. Of er maandag getraind wordt, wordt tijdens het toernooi besloten. Tot zaterdag!