SVS D3 wint verdiend van DRL D5

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

7 maart 2015 11:30

Leendert de Bruin

Op de, naar het zich laat aanzien, eerste lentedag konden de mannen van SVS D3 proberen de bittere nasmaak van de verloren wedstrijd tegen Excelsior en het niet opkomen van Slikkerveer weg te spoelen en aansluiting te vinden met de subtop. Alleen sluitpost Robin ontbrak wegens ziekte, maar het team heeft met Bryce een zeer goede reservedoelman in haar gelederen.

De eerste helft was het veelal eenrichtingsverkeer, namelijk de kant van het doel van tegenstander DRL D5 op. SVS D3 heerste op het middenveld en won ieder duel. Dit resulteerde al vlug in een aantal kansen voor SVS, maar in plaats van op doel te schieten wordt er vaak in het vijandelijk 16-metergebied ook nog geprobeerd de combinatie te zoeken. Hierdoor werd nagelaten om in een vroeg stadium al de leiding te nemen en deze flink uit te bouwen. Net zoals in de eerste wedstrijd bleek de keeper van DRL niet bepaald balvast en een baken van rust in de verdediging. De verdiende 1-0 viel na een kwartier toen Damiën de bal breed legde op de inlopende Bradley die de keeper kon passeren. DRL is welgeteld 2x op de helft van SVS geweest tijdens de eerste helft. Er werd goed druk gezet en de combinatie gezocht maar jammer genoeg werd er de eerste helft vergeten om de score uit te bouwen. De 2-0 van Daniël, op aangeven van Tigo, werd terecht wegens buitenspel afgekeurd.

De wind speelde zeker een rol in het geheel. In de eerste helft stond deze in de rug van SVS D3. Na rust zou de bal niet zo gemakkelijk meer met de lange trap de voorhoede bereiken. Daar wilde SVS echter niets van weten. Direct na de aftrap ontfutselde Bradley de bal van de tegenstander en zette via een lob Kian helemaal vrij. Die aarzelde geen moment en lobte op zijn beurt de bal over de uitlopende keeper heen, 2-0, een lekker begin. Daarna begon DRL toch aan te dringen en kwam meer op de helft van SVS dat centraal achterin toch de nodige ruimte liet vallen, maar verder dan een aantal schoten naast het doel kwam het niet. Kian was dicht bij de 3-0 maar zijn schot verdween net voor het doel langs. Een tijd leek het erop dat de wedstrijd hiermee wel gespeeld was maar de snelle linksbuiten van DRL D5, die verantwoordelijk was voor een groot deel van de productie in de heenwedstrijd, ging ongehinderd op avontuur en prikte de bal langs Bryce, 2-1. Met nog 5 minuten op de klok werd het dan toch nog onnodig spannend. Gelukkig kon Kian profiteren van een fout in de verdediging van DRL, ging alleen op de keeper af en faalde niet, 3-1. Daarna zette DRL nog een keer aan maar de verdiende overwinning kwam niet in gevaar.

Robin beterschap gewenst. Maandag en woensdag goed trainen. Volgende week heeft het team het een en ander recht te zetten bij en tegen Charlois D5. Aftrap is om 11.15h.