WAT EEN WEDSTRIJD (MC1)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

31 januari 2015 18:00

Mikey van Langeveld

Wat een overwinning (MC1)

Vandaag moesten we aantreden voor onze tweede wedstrijd in hoofdklasse en wel tegen Ter Leede uit Sassenheim.

Zoals altijd kijk ik of er dingen van onze tegenstander op internet staan maar van deze MC meisjes was niets te vinden, later bleek ook waarom, omdat zij in de najaarscompetitie waren uitgekomen in de MB competitie.

Ook was het tijdstip zeer ongewoon voor ons want we moesten pas om 18.00 uur spelen, maar gelukkig hadden wel heel veel familieleden en vrienden en bekenden van onze meiden zich verzameld om deze wedstrijd te gaan bekijken.

Omdat er geen info over onze tegenstander was te vinden gingen onze meiden zonder enige informatie  het veld in en eigenlijk zoals altijd gaan wij uit van onze eigen kracht zo ook vandaag.

De eerste 10 minuten ging de strijd redelijk gelijk op maar na het eerste doelpunt dat via een prachtige pass van de zeer goed spelende Sanne bij Luna kwam en zij de eerste van de avond kon aantekenen was de ban van deze meiden al gebroken.

De voorsprong liep al heel snel op via een heel goed tadem vandaag want Sanne pakte de bal op na een uittrap en stuurde Luna weer richting doel en deze liet dit buiten kansje zich niet ontnemen en schoot de 2-0 binnen.

Ook daarna was het weer Luna die haar beste wedstrijd van het seizoen speelde, Luna schoot de bal op de paal en de eveneens goed spelende melissa pakte de bal op en tekende de 3-0 aan.

De 4-0 tevens de ruststand was weer een schitterde aktie van Luna die de bal wist te ontfutselen van de tegenstander en na een prima rush de bal binnenschoot.

Na de rust gingen onze meiden door met heel goed voetbal en je zag dat ze allemaal plezier hadden in wat ze deden en ook Luna ging door met doelpunten maken want de 5-0 was weer een pass van Sanne op Luna en weer was er een doelpunt geboren.

Het hele elftal speelde goed want ook onze verdediging stond perfect want als er eens een bal door kwam wisten zij zich goed te weren en af en toe kon onze laatste vrouw of voorstopper inschuiven op het middenveld.

Bij de 6-0 was Luna alweer betrokken want zij wist Lisa te bereiken en die schoot de bal onhoudbaar voor de keeper in het doel.

Ook de 7-0 kwam van de voeten van Lisa die deze avond onvermoeibaar bleek, Sanne passte de bal op Lisa en opnieuw schoot zij deze onhoudbaar binnen.

De 8-0 was eindelijk een doelpunt van Sanne die de bal weer opving uit een uittrap van de keeper en deze keer besloot ze om eens zelf te schieten en de bal verdween in het uiterste linker hoekje van het doel.

Aan de 9-0 ging weer een goede aktie van Luna vooraf die 16 meter onderuit werd gehaald waarop de goed leidende scheidsrechter niets ander kon doen dan de bal op de 11 meter neer te leggen. Onze penalty killer Melissa liet zich dit buitenkansje niet ontnemen en schoot de bal prima in het rechterhoekje.

De 10-0  was een pass van Shivani op Sanne en die liet de bal los vanaf de 16 meter en schoot deze prachtig binnen.

En zelfs na 10 doelpunten bleven onze meiden hongerig naar meer en sprongen bij bal verlies direct op onze tegenstanders  zoals een leeuw op een prooi.

Na een prima pass van Celeste wist Melissa de 11-0 binnen te schieten en het 12e doelpunt was weer een doelpunt dat liet zien dat onze meiden niet wenste te stoppen met doelpunten maken. Lisa schoot de bal op de keeper die liet deze bal los en de oplettende Luna tikte deze bal simpel binnen.

Eindelijk wist de eveneens goed spelende Shelene haar doelpuntje mee te pikken en schoot de 13-0 binnen met Melissa als aangever.

Na haar zoveelste doelpunt hadden we Luna even geruild met Kaylee als keeper dus mocht Kaylee de laatste 10 minuten in de spits spelen op de plaats van Luna. En je zag dat Lisa constant Kaylee aan het zoeken was om ook haar een doelpunt te laten scoren. En de wonderen zijn de wereld nog niet uit maar ook Kaylee pikte een doelpuntje mee nadat een bal ingebracht vanaf rechts door Lisa wist Kaylee met haar chocolade been het 14e doelpunt en tevens de eindstand aan te tekenen.

Meiden ik heb vandaag een heel goed elftal gezien en ben trots dat jullie het de hele wedstrijd hebben kunnen opbrengen om goed te blijven voetballen, helaas zijn we de maand februari vrij en spelen pas weer op 28 februari maar ik zal proberen om een aantal oefenwedstrijden te regelen.

Ook wil ik de mensen van S.V.S. bedanken voor het eten wat de meiden hebben gekregen na de wedstrijd.

Mvg.

Edwin van Baarlen.