GEWONNEN VAN EEN GOEDE TEGENSTANDER (MC1)

SVS MO15-1

Jodan Boys MC1

Onbekend (schot)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

28 februari 2015 10:00

Ger Pols

Vandaag moesten we aantreden voor de 3e wedtrijd in de hoofdklasse nadat we 3 weken niet gespeeld hadden.
Inmiddels was VDL MC1 ons voorbij gegaan op de ranglijst en hadden zij de koppositie over genomen van ons maar met wel een wedstrijd meer gespeeld dus was ons er alles aan gelegen om een goed resultaat neer te zetten.
We mochten gebruik maken van veld 1 en van kleedkamer 1 waar normaal ons eerste elftal in verkleden.
De meiden waren net zo gebrand op een goed resultaat als de begeleiding maar Jodan Boys was niet van plan om mee te werken aan een goed eindresultaat voor ons want die meiden gaven vanaf de eerste minuut goed tegenstand.
Onze meiden lieten in de eerste helft toch wel zien dat wij thuis horen op de eerste plaats in deze competitie maar we konden maar moeilijk tot scoren komen.
Uiteindelijk was het een afstandsschot van onze linksback Rosy met als afleiding onze spits Luna die in de baan van het schot stond zodat de keeper de bal te laat zag aankomen die de scoren uiteindelijk open brak.
Onze meiden gingen op zoek naar het tweede doelpunt maar onze tegenstander wilde maar niet breken zodat het spannend bleef en we achterin alert moesten blijven om niet een tegen doelpunt te incasseren wat de meiden goed afging onder leiding van de uitstekend keepende Karina.
Toch viel gelukkig voor rust het tweede doelpunt met een verschrikkelijke uithaal van Shivani die van ongeveer 25 meter de bal onhoudbaar in de linkerhoek schot na goed doorgaan van Celeste.
Met een 2-0 voorsprong gingen we rusten en meestal komen we dan beter uit de kleedkamer dan onze tegenstander alleen vandaag was dit anders.
Onze tegenstander probeerde onder onze druk uit te komen en wisten dit met vlagen goed te doen.
Ook wij kwamen best nog een aantal keren goed voor het doel maar zowel Melissa als Lisa zagen hun schoten door een uitstekende keeper van de tegenstander stranden.
De meiden van Jodan Boys wisten eindelijk een gaatje te vinden in onze defensie en na een foutje de 2-1 binnen schieten waardoor ze ons nog een moeilijke laatste 10 minuten gingen bezorgen.
Gelukkig voor ons wisten onze meiden de eindstand op 2-1 te houden zodat we onze koppositie weer wisten te heroveren.
Meiden vandaag was een moeilijke wedstrijd maar door vechtlust hebben we de punten in Capelle weten te houden.

Mvg.
Edwin van Baarlen