GELUKKIG WEER EEN GOEDE OVERWINNING(MC1)

Jodan Boys MC1

SVS MO15-1

Onbekend (scrimmage)
Assist: Lisa Schot
Assist: Lisa Schot
Onbekend (vrije trap)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

21 maart 2015 10:45

Vandaag moesten onze meiden aantreden tegen Jodan Boys, dit was de ploeg waar we volgens critici 3 weken geleden onze slechtste wedstrijd ooit hadden gespeeld maar waar we gelukkig wel met 2-1 van hadden gewonnen.
Verleden week hadden we nog 2 punten verspeeld om tegen VVSB 1-1 gelijk te spelen dus wisten onze meiden wat er vandaag van hun verlangd werd.
Om in de buurt van VDL te blijven moesten we winnen en met deze instelling gingen onze meiden dan ook het veld in.
Helaas werden we weer op een knollentuin ingedeeld waar onze meiden niet aan gewend zijn omdat we altijd trainen en veel wedstrijden spelen op kunstgras.
Vanaf de eerste minuut zetten wij onze tegenstander onder druk en al snel konden we de 0-1 van Melissa aantekenen die een mooie bal van Luna nog mooier afmaakte.
Daarna bleven onze meiden er in geloven en kwam de 0-2 op naam van Luna te staan met deze keer Melissa als aangever die op haar beurt de bal na een mooie steekpass van Lisa had gehad.
Ook daarna probeerde onze meiden om te blijven voetballen en kon Luna haar tweede en onze derde doelpunt van de dag aantekenen doordat Lisa de bal voor de keepster bracht en er een scrimmage ontstond waar Luna als winnaar uitkwam.
Jammer genoeg konden onze meiden in de laatste 10 minuten van de eerste helft het voetballen niet vast houden, zodat na een fout in de verdediging, Jodan Boys terug in de wedstrijd kwam en 1-3 op het scorenbord zette wat tevens de ruststand was.
In de rust heb ik aan onze meiden gevraagd of wij medelijden hadden met onze tegenstander want zo makkelijk voetbalde wij de laatste 10 minuten, gelukkig beaamde onze meiden dit niet zodat we weer goed voor de dag kwamen na de thee.
Al snel was het 1-4 doordat Lisa en goede voorzet gaf aan Shelene en die bedacht zich geen moment en schot de bal onhoudbaar binnen.
Ook de 1-5 van Luna was een mooi doelpunt die goed voor de goal gezet werd door Isabelle en de bal mooi afmaakte.
Helaas maakte onze tegenstander er nog 2-5 van maar kon zeker geen aanspraak maken op meer.
Meiden gefeliciteerd met deze overwinning en als we blijven trainen dan komt alles goed.
Volgende week wacht Voorschoten op ons dus moeten we weer tot de tanden bewapend zijn om een goed resultaat neer te zetten.

Mvg.
Edwin van Baarlen.