HEBBEN WE HET LEK BOVEN (MC1)

Voorschoten'97 MC1

SVS MO15-1

Assist: Lisa Schot
Onbekend (intikker)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

28 maart 2015 16:15

Vandaag moesten we aantreden in Voorschoten bij de plaatselijke MC1 meisjes van Voorschoten'97.
De aanvangstijd was verzet naar 16.15 uur dus zou je denken dat we op een goed veld zouden spelen maar niets was minder waar.
We moesten spelen op veld 4 nadat bleek dat er eigenlijk een andere wedstrijd gepland stond en wij normaal op kunstgras zouden spelen, maar het wedstrijdsecretariaat van Voorschoten had een mannen team op ons veld gepland.
Uiteindelijk ging deze wedstrijd van start maar speelde de weersomstandigheden ons en onze tegenstander parten.
De wind was zeer heftig en de wedstrijd speelde zich ook grotendeels af aan de kant waar de wind heen stond en konden onze meiden het speel moeilijk verplaatsen naar de andere kant.
De  laatste weken moesten onze meiden meerdere keren spelen op gras en dat gaat ons steeds beter af.
De tegenstander had  minder verliespunten dan ons dus was er alles aangelegen om deze wedstrijd in winst om te zetten zeker nadat we wisten dat VDL had verloren bij VVSB en wij met winst ons weer bovenin de stand zouden melden.
De wedstrijd ging in het begin redelijk gelijk op maar waren wij toch wel gevaarlijker voor het doel met kansen van Shelene die meerdere keren goed door kwam op de linkerkant van het veld en van Luna en Melissa maar de keeper van de tegenstander was niet van plan zich zomaar gewonnen te geven.
Gelukkig kwam Lisa na ongeveer 20 minuten goed door op de rechterkant en bediende Luna die de bal op een miraculeuze en met een beetje hulp van de wind achter de keeper wist te deponeren en daarmee bereikte we gelijk de ruststand nadat de uitstekend keepende Karina met twee geweldige reddingen ons wist te behoeden voor een achterstand.
Na de rust waren de weersomstandigheden er niet beter op geworden en probeerde onze meiden er het beste van te maken maar dat was zeker geen gemakkelijke opgave.
Gelukkig kwamen we aan een 0-2 voorsprong doordat een schot van Sanne eigenlijk gemakkelijk opgepakt kon worden door de keepster maar deze liet de bal opmerkelijk los en Luna was er als de kippen bij om haar tweede van de middag en haar 27e van het seizoen aan te tekenen.
Ook onze verdediging deed af en toe van zich spreken want Kaylee dacht dat ze Messi was en dribbelde met de bal over de linkerkant van het veld passeerde twee tegenstanders maar speelde daarna de bal helaas te hard voor zich uit zodat de bal achter de doellijn van onze tegenstander verdween.
Uiteindelijk wisten we de eindstand op een terechte 0-3 te brengen met het mooiste doelpunt van de dag.
Celeste stoomde op aan de linkerkant en dreigde de bal te verliezen aan een tegenstander maar door wilskracht en er toch in te blijven geloven wist ze weer in balbezit te komen en schoot de bal zeer mooi en onhoudbaar in het uiterste hoekje.
Later was ze wel geschrokken want ook Melissa stond er goed voor om de bal te kunnen inschieten en als de kans dan verloren gaat dan is dat zonde, maar je ziet dat als je zelfvertrouwen en inzet toont je alles kan bereiken.
Dames ik en zeker ook de rest van de begeleiders waren zeer blij met deze overwinning.
Helaas spelen we pas 25 april onze volgende wedstrijd tegen Vredenburch thuis maar hebben we nog wel een tweedaags paastoernooi op Terbregge bij Sparta en een leuk weekendje weg naar de Heidebloem in Schaijk in het vooruitzicht.
Meiden zeker vandaag hebben we weer geknokt voor wat we waard waren en zijn we met de winst weer richting Capelle vertrokken.

Mvg.
Edwin van Baarlen.