KAMPIOENEN KAMPIOENEN OLE OLE (MC1)

VVSB MC1

SVS MO15-1

Lisa Schot (corner)
Onbekend (schot)
Assist: Lisa Schot

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

23 mei 2015 9:00

Vandaag moesten onze meiden weer voor dag en dauw uit de veren om een wedstrijd te spelen tegen VVSB in Noordwijkerhout.
Alleen was het deze keer niet zomaar een wedstrijd want bij winst konden onze meiden kampioen worden in de hoofdklasse.
Nu was het zo dat we in de thuiswedstrijd tegen deze tegenstander nog gelijk hadden gespeeld dus moesten onze meiden waarschijnlijk vandaag aan de bak om een goed resultaat neer te zetten.
Eenmaal in de kleedkamer zagen we aan de koppies van de meiden dat ze stijf van de zenuw stonden.
De wedstrijd ging een paar minuten later van start en we zagen gelijk dat de tegenstander niet van plan was om ons zomaar kampioen te laten worden.
De eerste helft ging op en neer met weinig kansen aan beide zijden maar gelukkig voor ons moesten we na ongeveer  20 minuten een hoekschop nemen aan de linkerzijde van het veld.
Lisa Schot ging zoals bij ons gewoonlijk achter de bal staan en krulde de bal perfect bij de eerste paal waar de bal tegen een tegenstander haar been aankwam en via de paal het doel in ging zo kwamen we op 0-1.
Ook na deze voorsprong blijven de meiden van VVSB zoeken naar een doelpunt maar gelukkig door goed verdedigen konden we rust bereiken met een 0-1 voorsprong.
Na de rust en een omzetting in het systeem probeerde onze meiden de aanvallen van VVSB te keren maar deze meiden speelde goed voetbal en kwamen 8 minuten voor tijd door een buitenspel doelpunt op gelijke hoogte dit was een stand die ons van het kampioenschap zou houden.
Onze meiden hadden dat ook in de gaten en gingen op zoek naar de winst maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan want onze tegenstander wist van geen wijken.
Gelukkig kwam er een ingeving van de assistent trainer Erwin om Lisa de laatste minuten in het veld te brengen en er een verdediger uit te halen om op deze manier te gaan proberen om toch nog de winst binnen te slepen.
De scheidsrechter stak bij een uittrap van onze gelegenheids keeper kaylee omdat Luna onterecht een rode kaart had gehad voor het stuitte van een doorgebroken speler zijn vinger omhoog om zo aan te geven dat er nog maar 1 minuut te spelen was.
De uitgeschoten bal van Kaylee kwam bij Shelene terecht die er op de linkerkant vandoor ging maar helaas werd gestuit door een overtreding van de rechtsback wat gelukkig voor ons nog een vrije trap op leverde.
Lisa ging achter deze vrije trap staan en moest even wachten met het nemen van deze vrije trap zodat al onze speelsters op Yentle na in het strafschop gebied stonden.
De vrije trap werd genomen en Lisa lag deze perfect op het hoofd van Shelene maar deze inzet werd gekeerd, gelukkig kwam deze bal weer voor de voeten van Shelene die alle frustratie in het schot gooide en deze snoeihard achter de keeper schot.
De ontlading die ontstond was ongekend want we hadden nu het kampioenschap weer bereikt.
Even later bleek dat dat ook de laatste actie van de wedstrijd was want de scheidsrechter liet de aftrap nog nemen maar floot daarna direct af.
We moeten nog een keer aan de bak op 6 juni tegen V.D.L. om het seizoen af te sluiten.
Meiden gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap in de hoofdklasse volgend voetbalseizoen gaan we in de MB spelen en daar weer op zoek naar prijzen.
Als laatste moet ik grote complimenten maken aan onze tegenstanders want die waren zeer sportief en kwamen onze meiden zelfs feliciteren in de kleedkamer.

Mvg.
Edwin van Baarlen.