ZIJN WIJ OP WEG NAAR HET KAMPIOENSCHAP (MC1)

SVS MO15-1

Vredenburch MC1

Onbekend (schot)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

25 april 2015 11:30

Dayman Rutte

Vandaag hadden we de MC meisjes van Vredenburch op bezoek.
In de heen wedstrijd waren wij met 1-3 te sterk voor deze meiden maar een gemakkelijke wedstrijd was het evenmin dus moesten we vandaag extra alert zijn om geen schade op te lopen op weg naar het kampioenschap.
Met de wetenschap dat VVSB met 4-1 onderuit was gegaan bij Jodan Boys moesten onze meiden deze wedstrijd natuurlijk nog wel omzetten in winst.
Net zoals in de heen wedstrijd was dit weer een moeilijke partij voor ons, maar onze meiden proberen zich altijd te laten zien van hun beste kant zo ook vandaag.
Na een aantal kansen gehad te hebben was het uiteindelijk Shelene die het net achter de keeper wist te vinden met een mooi schot in het uiterste rechterhoekje van het doel.
Na dit doelpunt dachten we dat de weerstand van de tegenstander gebroken was maar niets was minder waar.
Ze bleven proberen om ons het moeilijk te maken met het spelen van de lange bal op hun snelle spits maar onze Yentle  die een perfecte wedstrijd speelde wist elke uitval te elimineren.
Uiteindelijk wisten we met 1-0 de rust te bereiken maar dit hadden er in mijn optiek meer moeten zijn maar niet iedere kans kan een doelpunt zijn.
In de tweede helft en na wat aanwijzingen gingen onze meiden op zoek naar nog meer doelpunten en met Luna inmiddels in de gelederen moesten we een paar doelpunten meer gaan scoren
Aan het tweede doelpunt ging een overtreding op Luna vooraf maar liet de scheidsrechter terecht door voetballen en was  Shelene wederom er als de kippen bij om het gegeven cadeautje te verzilveren.
De 3-0 en tevens onze laatste doelpunt want er werd helaas een penalty gemist kwam van de voeten van Luna.
Ze wist zichzelf mooi vrij te spelen en schoot de bal onhoudbaar achter de uitstekende keeper van de tegenstander.
Uiteindelijk was onze 3-0 meer dan verdiend want als we onze vizieren scherp krijgen dan weet ik zeker dat wij veel meer gaan scoren.
Meiden ik ben vandaag trots op de uitslag maar op weg naar het kampioenschap hebben we nog drie hindernissen te gaan.
Maar dames ik ben er van overtuigd dat we deze hindernis met z'n alle kunnen nemen als we maar voor elkaar door het vuur willen gaan.

Mvg.
Edwin van Baarlen