OP WEG NAAR HET KAMPIOENSCHAP?(MC1)

SVS MO15-1

Voorschoten'97 MC1

Onbekend (afstandschot)
Onbekend (intikker)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, Hoofdklasse 1

2 mei 2015 12:00

André den Boer

Vandaag was de eerste wedstrijd in de maand waar de prijzen verdeeld gaan worden want onze meiden zitten nog in de halve finale van de beker en spelen op 16 mei om het Nederlands Kampioenschap van talenten teams en kunnen bij winst in de komende 3 wedstrijden kampioen worden in de hoofdklasse.
En ik denk niet zomaar een hoofdklasse want ik schat de hoofdklassen van west1 en van west2 bij de beste van Nederland.
We moesten vandaag aantreden tegen Voorschoten, in de heen wedstrijd hadden we met 3-0 gewonnen maar dat was een geflatteerde uitslag omdat we ongeveer 60 minuten op de linkerkant van het veld gespeeld hebben door de extreem harde wind maar uiteindelijk wel terecht wisten te winnen.
Vanaf de aftrap die vandaag iets later was dan gepland gingen deze meiden er vol voor om ons het moeilijk te maken.
Maar vandaag was weer eens zo'n dag dat ik trots ben op de meiden die ik mag trainen want ze lieten zich niet van de wijs brengen door al dit geweld van de tegenstander.
We speelde heel goed voetbal en probeerde het onze tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken en dat lukte aardig want Luna kreeg al snel een kans op 1-0 maar deze inzet werd op miraculeuze wijze door keepster van de tegenstander uit het doel gehaald.
En ook de tweede kans van Luna na een geweldige voorzet van Lisa werd op een zelfde wijze onschadelijk gemaakt door de keepster dus gingen we rusten met een 0-0 stand op het scorebord.
Na de rust pakte onze meiden het weer goed op een maakte het onze tegenstander weer zeer moeilijk.
Ook werden de gevaarlijke uitvallen van de tegenstander professioneel door onze achterhoede onschadelijk gemaakt
Uiteindelijk wist Shelene het net achter de keepster te vinden met een schitterend afstandsschot die perfect vertrok vanaf haar schoen om 25 meter verder weer neer te ploffen in het doel.
Na dat eerste doelpunt bleven onze meiden zoeken naar nog meer doelpunten en werd de een na de andere mooie combinatie op het veld gelegd.
Gelukkig was het Melissa die na goed voorbereidend werk van Isabelle de 2-0 kon binnen schieten en ons wat meer lucht gaf want je weet het nooit met zo'n tegenstander die soms uit het niets kan scoren.
Ook na de 2-0 kregen we nog een aantal kansen maar deze werden helaas niet benut en kon onze tegenstander de wedstrijd nog spannend maken door 10 minuten voor tijd een onoplettendheid van onze achterhoede af te straffen en de 2-1 binnen te schieten.
Gelukkig konden we zonder verdere kleerscheuren de eindstreep bereiken en hierdoor weer een stap dichterbij het kampioenschap zetten.
Dames ik en zoveel andere hebben vandaag echt van jullie voetbal en werklust genoten, ga zo door dan komen de successen vanzelf en gaan we onze prijzen kast weer aanvullen met hele mooie prijzen.

Mvg.
Edwin van Baarlen.