SVS D3 wint afgetekend met goed voetbal

SVS JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

21 maart 2015 10:30

Na het pak slaag van verleden week tegen Charlois D5 waren de mannen van SVS D3 erop gebrand iets recht te zetten, voor zichzelf en voor de trouwe supporters. Dit moest dan gaan gebeuren tegen CKC D3, een team wat dan wel lager op de ranglijst staat maar waar SVS D3 thuis de nodige moeite mee had.

Op deze druilerige lentedag nam SVS D3 gelijk het heft in handen en zocht de combinatie en de diepte. De eerste helft stond de straffe wind vol tegen maar dat geen aanleiding om de spitsen niet te bedienen. CKC D3 ontpopte zich snel als een stug verdedigende ploeg die het duel niet schuwde. De scheidsrechter voelde dit goed aan en floot alleen voor het hoogst noodzakelijke waardoor er zich een heerlijke wedstrijd kon ontwikkelen. In een van de weinige keren dat CKC D3 zich op de helft van SVS kon vertonen stokte er iets in de communicatie tussen Killy en Thiago waardoor de spits van CKC kon profiteren met een droog afstandschot. Deze zeilde met wind mee over Robin heen en sloeg tegen de touwen, 1-0. SVS was niet onder de indruk en bleef vooral goed voetballen. Achterin werden de ballen keurig opgeruimd en continu naar de vrijlopende man gezocht. Bradley draaide zich mooi vrij en zette Kian oog in oog met de keeper van CKC die niet faalde en de stand op gelijke hoogte bracht, 1-1. De wedstrijd begon zich wat te verharden met stevige duels maar SVS bleef de bovenliggende partij. Daniël zette Bradley vrij die de verdiende 1-2 binnen schoot. De enige smet op de wedstrijd tot nu toe was dat de directe tegenstander van Damiën het nodig vond om zijn frustratie van zich af te spugen. Dit akkefietje dreigde na het rustsignaal tot wat grotere proporties opgeblazen te worden maar de boel kon spoedig weer tot bedaren worden gebracht.

Na de rust klapte SVS D3 er direct weer vol op en het was Damiën die binnen een paar minuten, na een assist van Kian, de 1-3 binnen schoot. Niet veel later viel de 1-4 uit een scrimmage voor het doel van CKC en het was Tigo die het overzicht wist te bewaren. SVS won meer en meer duels en Killy wist Damiën te bereiken die zo zijn tweede van de dag kon maken, 1-5. CKC D3 kwam er nog wel uit maar de verdediging van SVS hield stand. De trainingen beginnen vruchten af te werpen want er wordt meer op het vijandelijke doel geschoten dan vroeger. Schoten van Bradley en Aaron misten echter het doel en ook een halve omhaal van Tigo verdween aan de verkeerde kant van de lat. Het slotakkoord was voor Thiago en Bradley. De eerste kreeg een bal in zijn gezicht maar Bradley vond dat hij zich niet zo moest aanstellen, trok naar de buitenkant en schoot met een geplaatst diagonaal afstandschot de 1-6 binnen.

SVS D3 heeft vandaag laten zien dat het als team kan voetballen. Een puike wedstrijd waarin zij zich niet lieten intimideren, waar voor iedere meter en voor elkaar werd geknokt werd en de overwinning zo met ruime cijfers over de finish kon worden gedragen. Volgende week zijn wij vrij. De volgende wedstrijd staat gepland op 4 april, thuis om 08.30h tegen de koploper Barendrecht D9. Met deze instelling is er zelfs tegen de koploper iets te halen. Proficiat heren.