EEN HELFT IS NIET GENOEG TEGEN DOCOS (HALVE FINALE BEKER MC1)

SVS MO15-1

DoCoS MC1

Onbekend (schot)
Assist: Onbekend

Meisjes C-junioren, MC1, Groep 1 2

11 mei 2015 19:30

Groot, H. de

Vandaag moesten we gaan proberen om de eerste van de drie prijzen waar we nog om strijden binnen te halen.
Docos onze tegenstander, waar we helaas al een aantal keren van verloren hadden was onze tegenstander in deze halve finale van de beker.
Onze meiden waren al heel het weekend zenuwachtig maar vandaag hadden we het gevoel dat het wel goed zou komen.
De wedstrijd begon een kwartier later dan gepland omdat onze tegenstander vanuit Leiden moeite had om richting Capelle te komen.
Vanaf de eerste minuut lieten we ook zien dat we er een wedstrijd van wilde maken en daar slaagde onze meiden aardig in.
Het spel ging op en neer zoals een goede wedstrijd ook moet zijn en er waren kansen aan beide kanten.
Ook de scheidsrechter van vandaag hield ook wel van het spelletje en was zeker niet kinderachtig met zijn beslissingen.
Helaas konden we niet voorkomen dat we tegen een 0-1 achterstand aankeken omdat onze verdediging helaas niet op stond te letten bij een corner die kort genomen werd, voor het doel gebracht werd en binnengeschoten.
Maar onze meiden zaten zo goed in de wedstrijd dat ze zich hierdoor niet van de wijs lieten brengen en hartstochtelijk op zoek gingen naar de gelijkmaker.
Deze kwam er ook in onze optiek alleen kwam het schot van Shelene terug van de paal en helaas stond Luna op dat moment buitenspel, helaas voor ons was er een grove duw in de rug van Sanne de scheidsrechter ontgaan.
Nu waren onze meiden helemaal gebrand en roken bloed en door een goede combinatie van Celeste die de bal perfect aan Melissa gaf die op haar beurt Luna met een perfecte pass in stelling bracht die op haar beurt het perfect afmaakte 1-1.
De ruststand was bereikt maar wat hadden onze meiden veel moeten geven in deze eerste helft en helaas zagen we dat terug in de tweede helft.
In deze helft zijn we eigenlijk niet meer aan voetballen toegekomen en kon onze tegenstander iets geflatteerd uitlopen naar 1-6.
Zeker de eerste helft hebben we het met z'n allen heel goed gedaan dus zoals ik al eerder zei het zit er echt in bij ons nu nog proberen twee helften vol te houden.
Dames zaterdag gaan we een poging wagen om onze tweede prijs veilig te stellen op het NK voor talenten teams en ik heb daar alle vertrouwen in.

Mvg.
Edwin van Baarlen.