SVS D3 verliest weer van zichzelf

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

2 mei 2015 10:15

Alexandria’66 D7 – SVS D3

Voetbal is een spelletje dat je voor 95% zonder bal speelt. Met slim opstellen, zowel aanvallend als verdedigend, kan je het jezelf heel makkelijk maken en de tegenstander heel moeilijk. SVS D3 was de laatste tijd in staat het precies andersom te doen. Verstoppen achter een tegenstander, slappe passes en dan gaan staan te kijken hoe een teamgenoot het maar op ging lossen, geen beweging, slappe duels, alles kwam wel voorbij. Om toch nog een beetje met een goed gevoel de competitie af te sluiten wordt het tijd dat er ook een keer gewonnen wordt. Met nog vier wedstrijden voor de boeg moest Alexandria’66 D7 het eerste slachtoffer worden van de dadendrang van SVS D3.

Er waren weer een hoop afwezigen vandaag. Damiën, Aaron, Neal in ieder geval niet en Thiago moet de rest van het seizoen vanaf de kant toekijken met een slepende blessure. Gelukkig waren Gilven en Jamie er weer bij om de tekorten aan te vullen. Om kort te zijn, het leek eigenlijk nergens op. De eerste 10 minuten waren nog wel aardig en was SVS D3 op de helft van de tegenstander te vinden, maar tot echte doelrijpe kansen kwam het niet. Killy liep zichzelf het vuur uit de sloffen maar echt veel effect had het niet omdat er niet goed werd aangesloten en spelers zich verstopten of zich niet goed aanboden. Passes kwamen wederom niet aan, zelfs niet over een afstand van drie meter. Bewegen zonder bal, met name voorin, gebeurde bijna niet en Alexandria kon alles via de lange trap uitverdedigen. Ook Alexandria’66 D7 liet erg weinig zien. Het gevaar kwam hem in de eerste helft van een kleine snelle behendige linksbuiten. Die liep handig naar binnen en legde de bal klaar voor de spits die gelijk op doel schoot. De uitlopende Robin kon hier nog een hand tegen krijgen waardoor de bal op de paal eindigde maar door goed doorlopen van dezelfde spits, of was het niet goed opletten van de verdediging, kon de terugkomende bal wel in het doel worden gewerkt, 1-0. Lange ballen van SVS D3 kwamen niet aan bij de spitsen en kwamen net zo hard weer terug. Door slap verdedigen viel de bal voor de voeten van een van de spelers van Alexandria met een goede trap in de benen en die haalde van 30 meter uit, zo over de net iets voor zijn doel staande Robin heen, om er op slag van rust 2-0 van te maken.

Een donderspeech van de trainers in de kleedkamer was het logische gevolg. SVS D3 liet absoluut niets zien, speelde futloos, apathisch en ongeïnspireerd. Daar moest verandering in komen als er nog wat aan de stand diende te gebeuren. De gaten op het middenveld moesten worden opgevuld om de lange trappen van Gilven op te kunnen vangen. Dit werd in de tweede helft beter gedaan en SVS D3 kon zich een beetje meer naar voren wurmen. Maar de passing bleef slecht en de ballen bereikten de voorhoede niet of nauwelijks. Toch begon SVS meer in de buurt van het goal van Alexandria te komen. Helaas stond het vizier niet op scherp en alle schoten waren recht op de keeper af terwijl er met een beetje overzicht de bal gemakkelijk in de hoek geplaatst had kunnen worden. In een van de weinige uitvallen van Alexandria’66 werd er een duel verloren en kon een van de buitenspelers schuin op Robin aflopen. Die deed wat onze voorhoede verzuimde, namelijk de bal wel in de hoek te prikken, 3-0. Met nog meer druk naar voren om de aansluiting te zoeken vielen er wat meer gaten achterin. De lange ballen van achteruit vanuit het strafschopgebeid van Alexandria werden wel heel vaak niet goed getimed en stuiterden gevaarlijk de helft van SVS op. Gilven en Jamie hadden hun handen vol om de ballen op te ruimen en ook Robin moest een paar maal aan de bak. Als alle kansen van SVS D3 verzilverd waren, zoals schoten op het doel en een op een situaties met de keeper van Alexandria’66 D7, dan had SVS D3 deze wedstrijd met 10-3 gewonnen. Helaas was dat niet het geval. Een afstandschot van Dilo werd niet goed verwerkt door de keeper, die tot nu toe alles recht op hem af zag komen, en frommelde de bal zijn eigen goal in, 3-1. Het slotakkoord was voor Alexandria’66 D7, maar Robin wist verdere schade te voorkomen.

Dit was redelijk beneden het niveau. Helaas heb je er van dit soort wedstrijden tussen zitten. Als huiswerk werd door de trainers meegeven dat iedereen voor zichzelf maar eens de wedstrijd moest analyseren om zo na te gaan waar het allemaal niet goed ging en zo lering te trekken voor de laatste drie wedstrijden. Een vierde plek lijkt het hoogst haalbare met nog 9 punten die te verdienen zijn. Laten we ook vooral lol hebben in het spelletje, dat miste ik ook wel tijdens deze wedstrijd. Een trainingsloze week heeft SVS D3 blijkbaar niet goed gedaan. Maandag is er volop gelegenheid om dit in te halen. De volgende wedstrijd spelen wij thuis om 8.30h tegen hekkensluiter Xerxes D5. Laten wij hier zelfvertrouwen tanken om de daaropvolgende wedstrijden, allemaal nog thuis, positief af te sluiten, met punten en een grote glimlach. Nadere informatie over het toernooi op 14 mei volgt spoedig via de groepsapp. Gilven en Jamie wederom bedankt voor het meespelen!