SVS D3 laat twee gezichten zien en trekt aan het kortste eind

D-pupillen zaterdag, D3, 6e klasse 02

25 april 2015 10:15

Barendrecht D9 – SVS D3

Vandaag mocht SVS D3 op bezoek bij koploper Barendrecht D9. De wedstrijd bij SVS was verloren gegaan door een aantal minuten onoplettendheid in de tweede helft. Met dezelfde motivatie en inzet die in de tweede helft tegen Excelsior op de mat gelegd werd zou vandaag Barendrecht bestreden moeten worden. Aangekomen bij Barendrecht bleek het een hele opgave om de auto geparkeerd te krijgen. Om kwart voor negen al was het immense parkeerterrein bij BVV Barendrecht al volledig afgeladen en druppelde de spelers mondjesmaat binnen. Bij gebrek aan Aaron, Noah en Bryce vond het team aansluiting van Gilven en Jamie uit de D5, de kersverse kampioenen.

Op het hobbelige grasveld van veld 2 mocht SVS D3 beginnen aan de aftrap en greep Barendrecht direct bij de strot. De koploper kwam absoluut niet aan voetballen toe en werd door SVS van het kastje naar de muur getikt. Er werd echter verzuimd om direct vanuit een schietkans het doel onder vuur te nemen. Toch kwam SVS D3 terecht op voorsprong. Killy zette goed door naar de achterlijn en gaf de bal strak voor het doel. Deze verdween via de rug van een verdediger over de lijn, 0-1. Barendrecht voelde zich verplicht aan haar stand om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Deze viel in een aanval over de linkerkant waarbij de bal direct rechts gegeven werd en de rechtsbuiten vanaf de zijkant met een boog de bal over Robin onder de lat legde, 1-1. SVS D3 bleef het betere van het spel houden en verzuimde de score uit te bouwen. Een afstandsschot van Thiago smoorde bij de laatste man van Barendrecht maar die wachtte te lang met het opruimen waardoor Neal er als de kippen bij was om de bal binnen te tikken, 1-2, tevens ruststand.

Na rust leek er een totaal ander SVS op het veld te staan. Ballen kwamen bijna niet meer aan en duels werden geschuwd of met de rug naar voren aangegaan. Hierdoor ontstond er grote druk op het doel van Robin, die door naar nieuws wat hem om onbegrijpelijke reden in de rust verteld moest worden, helemaal niet meer in de wedstrijd zat. Uit een vrije trap aan de rechterkant viel de bal dood in de 16-meter en iedereen keek naar elkaar maar vooral naar de spits die de bal gemakkelijk kon controleren zonder dat er iemand van SVS ook maar iets aan deed en uit de draai de bal hard binnen schoot, 2-2. De voorhoede van SVS bleef onbereikbaar en ballen vanuit de achterhoede, die meedogenloos op sleeptouw genomen werd door Gilven en Jamie, bleven verloren worden op het middenveld, waar Barendrecht bijna vrij spel had. Eigenlijk maakte de scheidsrechter zijn enige fout van de wedstrijd door te fluiten voor een kleine duwfout van Gilven en dat te bestraffen met een strafschop. Deze werd echter vakkundig gekeerd door Robin, die daarvoor ook al een paar keer goed zijn goal uitkwam om de spitsen van Barendrecht het scoren te beletten. Helaas zat het Robin even later niet mee toen hij een schot op doel op wilde pakken maar deze door zijn handen en benen heen voelde glippen, 3-2. Tigo en Gilven  waren er als de kippen bij om de ontroostbare sluitpost een hart onder de riem te steken. Af en toe kwam SVS er nog wel uit maar er werd te veel onnodig balverlies geleden en Barendrecht D9 was snel in de omschakeling. Door slap ingrijpen kon een van de spitsen drie man voorbij komen en legde de bal af op de inkomende voorstopper, die er met een bekeken schot vlak voor het einde nog 4-2 van maakte.

SVS D3 heeft deze onnodige nederlaag geheel aan zichzelf te wijten, niet omdat Robin een bal liet glippen, maar omdat er vooral in de eerste helft vergeten werd er 4 of 5 in te trappen. Daarnaast moet het team ook leren een voorsprong te verdedigen, centraal te gaan voetballen en de snelle spitsen met de lange bal te bedienen, net zoals in de wedstrijd tegen Excelsior. Barendrecht troefde ons af in de tweede helft op felheid, felheid die eigenlijk bij SVS alleen zichtbaar was bij Jamie en Gilven die echt een fantastische, en een terechte hele, wedstrijd hebben gespeeld. Hopelijk zijn zij er volgende week weer bij om de absentielijst te compenseren. Toch viel er geen onvertogen woord, wat vooral de saamhorigheid in het team kenmerkt. Winnen en verliezen is iets wat je samen doet.

De spelers en technische staf feliciteren Daniël met zijn verjaardag en bedanken Gilven en Jamie voor het meespelen. Maandag is er geen training vanwege Koningsdag. De volgende wedstrijd is die tegen en bij Alexandria’66 D7 om 10.15. Verzamelen om 9.45h. Voor diegene die op vakantie gaan, een fijne vakantie gewenst en voor de rest, woensdag gewoon weer trainen. SVS D3 speelt nog 4 wedstrijden en daar zijn 12 punten in te verdienen, genoeg om een derde of vierde plek mee te behalen.