SVS D3 wint en wordt knap derde

6 juni 2015 12:00

Leendert de Bruin

SVS D3 – GOZ D2

Vandaag was het dan zo ver, de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Vanwege de vele afkeuring op het eigen SVS terrein (wie voetbalt er tegenwoordig nu nog op echt gras?) stond de laatste wedstrijd wel heel laat in het seizoen gepland, 6 juni. Het redelijk verlaten voetbalterrein van SVS begon een klein beetje vol te stromen met supporters, die op deze stalende dag de laatste verrichtingen van SVS D3 kwamen bekijken omdat een overwinning met meer dan drie doelpunten verschil dit team als derde in de poule zou laten eindigen. Echter, werd er met meer dan vijf doelpunten verschil verloren, dan zou de D3 als zevende eindigen. Niet dat er veel druk op de wedstrijd stond, maar dit zou de laatste wedstrijd van het seizoen worden die de D3 kon winnen, want de wedstrijd tegen de ouders van volgende week, dat gaat het echt niet worden voor de mannen.

Door een haag van applaudisserende ouders maakte SVS D3 de tocht van de kleedkamers naar veld 1. Het begin verliep wat warrig. GOZ D2 stond maar met 9 man op het veld en met maar drie man op het formulier. De angst was even dat er nog wat D1 spelers opgetrommeld zouden worden, maar volgens de leiding van onze bezoekers was het nog even wachten op wat spelers die deze ochtend nog een E-toernooi aan het afwerken waren. Besloten werd om de wedstrijd een kwartier uit te stellen om zo GOZ de gelegenheid te geven om compleet te raken. De mannen van SVS D3 begonnen aan wat trainingsoefeningen om niet de warming-up volledig overboord te laten vallen. Toen er na die tijd geen versterking aan de horizon verscheen begon de wedstrijd tegen een team van 9 man van GOZ D2. SVS D3 kwam binnen 5 minuten op voorsprong toen Bradley zich met een mooie actie tussen twee tegenstanders door wurmde, 1-0. Daarna wist SVS zich geen raad met het overtal aan spelers en kon de score niet verder opvoeren. De keeper, die eigenlijk een veldspeler was, bleek niet alleen aardig te kunnen keepen, maar legde met uittrappen de bal gemakkelijk over de middenlijn. Daarmee kwam GOZ D2 toch nog een aantal maal dicht bij het doel van Robin en moest het team ook nog een aantal corners toestaan. Tigo dacht de 2-0 op zijn slof te hebben, maar deze werd niet toegekend vanwege buitenspel. Toch was het Tigo die wist te scoren, na wederom een goede actie van Bradley, 2-0. Robin moest ook nog nuttig redend optreden om de aansluitingstreffer te voorkomen en op slag van rust kwam er een keeper voor GOZ aangelopen, waardoor de keeper die meer dan verdienstelijk zijn doel had verdedigd, naar voren werd gedirigeerd. Met zijn harde trap was dit wel iemand om in de gaten te houden, maar voor rust veranderde er niets meer aan de stand.

Het begin van de tweede helft verliep een beetje gelijk opgaand, wat eigenlijk gek is omdat GOZ D2 nog steeds met 10 man speelde. Langzaam kantelde de wedstrijd in het voordeel van SVS D3. Bradley, die met een sip gezicht vanuit zijn spitspositie een linie terug was gezet, zette Noah vrij achter de laatste linie van GOZ en wist knap de keeper te omspelen en vanuit een moeilijke hoek de 3-0 binnen te schieten. Een paar minuten later was het weer Noah die door goed druk zetten op de verdediging van GOZ ook de 4-0 wist binnen te schieten. SVS D3 dacht dat de buit binnen was en verslapte enigszins. De voormalige keeper wist de achterhoede te omzeilen en schoof de bal buiten bereik van Robin de hoek in, 4-1. De spanning kroop in de benen van SVS D3 want weer kon een van de spitsen van GOZ er vandoor om Robin ditmaal in een 1 op 1 duel te verslaan, 4-2. Hiermee was de veilige marge voor de derde plek volledig teniet gedaan, met nog maar 5 minuten op de klok. Zonder de mannen hierop te hoeven wijzen stond de technische staf nagelbijtend aan de zijlijn en kon niets meer doen dan de mannen goed neer te zetten. Een doeltrap van GOZ werd door Bradley opgevangen en die prikte de bal gelijk door op Kian. Die hield het hoofd koel en bracht de derde plek, met nog een minuut te spelen weer in zicht, 5-2. Het publiek had nog meer reden tot juichen want in de laatste seconden werd Kian weer weggestuurd door een lange bal van achteruit en hij knalde de bal hard en droog langs de uitlopende keeper voor de bevrijdende 6-2.

Hiermee komt een bewogen seizoen tot een einde. Nadat de tegenstander bedankt was voor een sportieve wedstrijd werd er voor de laatste maal een groepsfoto gemaakt, in aanwezigheid van trainer Dirk-Jan Kokee en voor de laatste keer het publiek bedankt. Natuurlijk werd het seizoen ook in stijl afgesloten. Trainers Dimitri en Peter hadden voor iedereen een klein presentje in de vorm van een stenen voetbalschoen met naam, elftal en jaartal en een pakkende speech voor iedere speler. Dimitri kon na afloop de emmer water niet meer ontwijken en ook Dennis, die voor zijn vlaggen en verslagen bedankt werd, kreeg de volle laag. Peter wist de dans te ontspringen omdat hij de bui al zag hangen, maar boze tongen beweren dat ook hij zijn lot zal moeten ondergaan. Ook scheidsrechter Leendert werd bedankt voor het leiden van de thuiswedstrijden en vanuit deze kant wil ook ik iedereen, de trainers Dirk-Jan, Peter en Dimitri, alle spelers van SVS D3 en de ouders bedanken voor een onwijs leuk en geslaagd seizoen. De selectietrainingen voor volgend jaar zijn in inmiddels volle gang en het is afwachten waar iedereen terecht gaat komen. Aanstaande vrijdag zal de ouder-kind wedstrijd plaats gaan vinden met aansluitend een BBQ. Vanaf 17h zijn wij welkom op de club en rond 18h gaan de mannen van de D3 over de knie, om het seizoen in stijl af te sluiten. Voor nu, iedereen bedankt, een hele fijne vakantie en tot volgend jaar, in welke samenstelling dit ook mag zijn!