MD1 maakt het verschil in de tweede helft

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 1 3

5 september 2015 10:00

Francheska Cleopa

Konden we vorige week nog in korte broek en slippers aantreden, vandaag waren regenjas en paraplu geen overbodige luxe. In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen is VOC de tegenstander. Voor de Rotterdamse Cricket- en Voetbal Vereeniging Volharding Olympia Combinatie is het de eerste wedstrijd in deze bekercompetitie, onze dames debuteerden vorige week met een doelpuntenfestijn. Een kletsnat veld 2 is het decor voor de onderlinge krachtmeting.

SVS laat er geen kunstgras over groeien en zoekt direct de aanval. Uit een strakke voorzet van Jennifer kopt Danée naast en een schot van Nienke wordt door de keepster gepakt. VOC mag een kleine sluitpost hebben, ze is nergens bang voor en duikt overal tussen. Onze meiden vallen driftig aan maar zijn onzuiver in de passing. Veel ballen worden te hard ingespeeld of meegegeven. De bezoeksters profiteren bij hun allereerste kans, als de afwachtende spits richting ons doel spurt en Angela kansloos laat. In de tegenstoot die direct volgt vindt Danée knap de kruising en trekt zij de stand weer gelijk. Fay ziet haar schot geblokt maar vlak voor rust is het Jennifer die met een prima voorzet de 2-1 forceert, de bal gaat via een VOC-been over de doellijn.

In de tweede helft zijn onze dames een stuk scherper en dat betaalt zich uit. Jennifer lost een schot, de keepster heeft ‘m niet klem en in de rebound tikt Danée de 3-1 in. Met een vlammende knal raakt Jennifer de paal, de bal caramboleert via het hoofd van de keepster het veld weer in en Jennifer rond netjes af. De scheidsrechter besluit echter tot een blessurebehandeling van de keepster en keurt de goal en passant af. Onterecht, maar we kunnen het lijden. Het is Britt die met een slimme schuiver alsnog voor de 4-1 zorgt. Aan de andere kant is Angela alert bij een counter en weet ook Lientje met een goede ingreep schade te voorkomen. Na een heerlijke actie-op-actie plus perfecte voorzet van Jennifer maakt Nabiellene met een volley de 5-1 en kort daarop tekent Lieke uit een corner de 6-1 aan. Met een schot in de bovenhoek zorgt Nabiellene voor de 7e goal en nummer 8 komt van het hoofd van Lieke, die bij de tweede paal inkopt na een corner van Jennifer.

Onze blauwwitte dames begonnen ietwat ongeconcentreerd, maar in de tweede helft ging het lopen. Ondanks het gemis van 1 of 2 extra wisselspeelsters is er hard geknokt, en werd in de stromende regen een prima resultaat neergezet. Gewonnen met de VOC-mentaliteit.

Marcel Verspeek