Dilettant E1 - SVS JO11-1

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 08

15 januari 2011 9:00

E1 NEEMT SPORTIEF REVANCHE OP DE KAPER VAN DE NAJAARSTITEL

SVS E1 is de voorjaarscompetitie uitstekend begonnen door de kampioen van de najaarscompetitie voor de tweede maal dit seizoen op vreemde bodem te verslaan.

Werd het afgelopen November nog 0-3, dit maal versloeg E1 Dilletant met 2-4.

Ook vandaag was het een terechte uitslag tegen een sterke tegenstander!

E1 begon scherp aan de wedstrijd en na twee minuten was de eerste kans al daar voor de mannen, maar de inzet van Jasper ging net naast.

Twee minuten later konden we wel met z’n allen de armen omhoog steken door een lekkere uithaal van Justin, die alert reageerde op de rebound van de keeper, na een schot van Niels.

De eerste helft ontpopte zich tot een hele leuke wedstrijd die aankijken meer dan de moeite waard was.

Aanvankelijk was SVS sterker dan de tegenstander, maar Dilletant leek het initiatief zo’n tien minuten voor het einde van de eerste helft naar zich toe te trekken en beter in de wedstrijd te komen.

Dennis moest er een paar keer aan te pas komen om dreigend gevaar van Dilletant te voorkomen of inzetten onschadelijk te maken.

De verdedigers Kevin en Vincent en de zwoegende middenvelders Steven en Jasper kregen het wat drukker.

Aan de andere kant was SVS levensgevaarlijk met messcherpe counters en de vandaag sterk aan de bal spelende Glenn en de beweeglijke Niels.

Vlak voor de rust kon Dilletant dan ook op 1-1 komen, wat meteen de ruststand betekende.

De tweede helft was SVS de bovenliggende partij en kon de tegenstander door middel van countervoetbal nog enigszins in de buurt van Dennis komen, die een puike partij stond te keepen.

In de veertigste minuut kon Glenn met een mooie pass Niels vrij voor de keeper zetten en die had geen twijfels in welke hoek de bal zou komen, waardoor we weer op voorsprong kwamen.

Twee minuten later lag de bal echter achter Dennis wat de 2-2 betekende.

Dit gebeurde in een periode waarin we vele corners mochten nemen en na het tegendoelpunt gingen we daar vrolijk mee verder.

Nog geen minuut later stonden we alweer op 2-3 door een waanzinnige kopbal van Glenn die in de kruising verdween, uit een corner van Steven.

Drie minuten later was het Steven zelf die weer eens een ouderwetse vrije trap nam en de keeper volledig kansloos liet. Ook dit doelpunt was een beauty!

We zijn dus lekker begonnen in de voorjaarscompetitie. We kunnen ons nog steeds ongeslagen noemen en bij Dilletant beseft men nu dat zonder geluk niemand wel vaart.

Jongens, fantastisch gespeeld!

4e minuut  0-1      Justin