MD1 bekert door met perfecte score

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 1 3

17 oktober 2015 10:00

Francheska Cleopa

Veel staat er niet meer op het spel voor de meiden van SVS MD1, op deze bemotregende zaterdagochtend op Sportpark Schenkel. Hoewel trainer Welvaart het geen motregen noemt. Die spreekt van een natte wind... maar dat kan ik natuurlijk niet in dit verslag zetten. SVS is al zeker van de volgende bekerronde en mag vandaag met 29 doelpunten verschil verliezen om eerste te blijven. Voor tegenstander VDL staat nog alles op het spel: de ploeg uit Maassluis heeft minimaal een punt nodig om tweede te worden, bij verlies is het VOC dat de volgende ronde bereikt. En het wordt al snel duidelijk dat onze dames zeer gemotiveerd zijn om ook hun zesde wedstrijd te winnen.

De eerste kans is voor Fay die de bal voorlangs schiet en even later wordt een schot van Romy door de keepster gepakt. Het is opvallend hoe sterk onze meiden voor de dag komen en hoe vlot er gecombineerd wordt. Lieke opent de score met een mooi afstandsschot dat hoog in het doel verdwijnt. Fay verdubbelt de marge nadat een schot van Jennifer door de keepster wordt gekeerd, in de rebound tikt ze de bal beheerst binnen. SVS blijft druk zetten, Romy stuit op de doelvrouw na een prima voorzet van Jennifer en Nabiellene neemt een hoge bal direct op de slof maar haar schot gaat over. Achterin spelen vooral Aidelin en Keyleina een uitstekende partij, al kunnen zij niet voorkomen dat VDL terugkomt. Angela komt goed haar goal uit maar wordt daarna achteruitlopend gepasseerd: 2-1. Dit is tevens de ruststand, een magere voorsprong voor de veel betere ploeg.

Het is goed dat mijn notitieblaadje in de rust heeft kunnen drogen, want in de tweede helft gaat SVS als een wervelwind (geen natte) over VDL heen. Uit een prachtige aanval met een vloeiende combinatie tussen Jennifer, Britt en Nabiellene maakt de laatste de 3-1. Lieke kopt uit een corner knap de 4-1 binnen en levert kort daarna de assist op Danée, die met een mooi schot in de verre hoek de 5-1 aantekent. Het publiek geniet van het verzorgde spel van SVS en ziet een spectaculaire achteroverkopbal van Nabiellene net naast gaan. Angela brengt redding op twee kansjes van de bezoeksters en Jennifer treft de lat, rechtstreeks uit een corner. Even later wordt ze prachtig diep gestuurd door Lieke, maar tevergeefs gaat ze voor eigen succes met twee medespeelsters in scoringspositie. Na een goede interceptie van Nienke komt de bal bij Fay, die rustig haar hoek uitzoekt voor de 6-1. De opa van Nienke is trouwens erg stil vandaag, uit angst om in het verslag te komen. Maar u ziet: dat is helemaal niet nodig. Britt speelt zich goed vrij maar stuit op de prima keepster van VDL. De laatste goal komt van de voet van Danée. Jennifer geeft een strakke voorzet, Nabiellene mist de bal net maar Danée staat klaar om de 7-1 binnen te schieten.

Heerlijke wedstrijd van onze meiden die geconcentreerd speelden, hun taken goed uitvoerden en hun posities prima bezetten. De soevereine winst in deze bekercompetitie, met de maximale achttien punten uit zes wedstrijden, leidt ongetwijfeld tot een zware indeling voor de reguliere competitie. Maar met het goede spel van vandaag zijn onze leeuwinnen klaar om die nieuwe uitdaging aan te gaan.

Marcel Verspeek