DCV E3 - SVS JO11-2

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 09

22 januari 2011 12:30

23-01-2011;

Eindelijk, het begin van de voorjaarscompetitie!

Zonder Quincy en trainer Humberto verzamelden de boy`s zich bij DCV voor hun eerste pot voetbal sinds weken.

Tegenstander de E3 van DCV. Deze ploeg is door de vereniging hoger geklasseerd dan de E2, de tegenstander in het najaar.

Voor aanvang was er eerst nog een leuk weerzien van een oude bekende, Thomas, die met zijn team een wedstrijd speelde. Na een korte begroeting gingen we ons voorbereiden op de wedstrijd.

De eerste helft was het allemaal nog een beetje wennen. Spelers waren zoekende, de invalcoaches Rennie en Ed moesten

ook nog even wennen aan alle plichtplegingen rond een E team, kortom...was een beetje rommelig.

Toch was het SVS die duidelijk de bovenliggende partij was. Bij vlagen werd er goed gevoetbald en vooral lekker gewerkt door de ploeg.

Met de rust was er met een 0-3 voorsprong dan ook geen vuiltje aan de lucht.

Na een chaotische rust in de kleedkamer en wat overleg met de scheids was het tijd voor de tweede helft.

Daarin werd het al snel duidelijk dat de coach van DCV goed gekeken had naar het spel van SVS.

DCV was feller, gingen beter combineren en kregen zo snel al een aantal kansen. Toch hield de verdediging lang stand en leek het een

ouderwetse counterhelft te gaan worden voor SVS. Zo waren daar ineens kansen voor ramijan, Damien en Mikey bij de uitbraak.

Er was zelfs sprake van een doorgebroken speler die door de behoorlijk jonge scheidsrechter werd afgedaan met een stuiterbal aan de  zijkant, zoals ineens behoorlijk wat overtredingen tegen werden afgedaan met stuiterballen. Uit die stuiterbal werd er pardoes de 1-3 binnen geschoten. Daardoor liep de irritatie behoorlijk op en was SVS op een  gegeven moment meer bezig met mopperen op en tegen elkaar dan met hetgeen waar ze zo goed in zijn, het voetballen.

DCV daarentegen bleef wel goed voetballen en kwamen terug naar 3-3. Vanaf dat moment moesten alle zeilen bijgezte worden om een nederlaag te voorkomen. De scheids rook ook nog mogelijkheden voor DCV door een aantal warrige momenten niet helemaal correct in te schatten waardoor we uiteindelijk nog in onze handen mochten knijpen met de 3-3.

Wijze les voor de komende weken....Speel als een team, ga niet mekkeren op elkaar als er iets niet lukt, maar help elkaar!