Rommelig MD1 schrijft drie punten bij

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, Hoofdklasse 1

14 november 2015 12:00

Francheska Cleopa

Zes één winst, een uitslag die doet vermoeden dat het op rolletjes liep bij de hoofdklassedames van SVS MD1. Maar zo soepel als het lijkt, zo stroef verliep het spel vanmiddag op veld 2. Een veld waar de harde wind schuin overheen blies en waar onze meiden de grootste moeite hadden elkaar te bereiken. Er was te weinig rust aan de bal, die vaak in het wilde weg naar voren werd geschoten. De aannames waren niet goed en de passing onzuiver, waardoor er van combineren weinig terecht kwam. Dat er toch zes keer gescoord werd was te danken aan de inzet van onze ploeg en de zwakte van de tegenstander.

In de eerste helft is het al bij de eerste aanval in de eerste minuut raak: Romy schiet de 1-0 in de lange hoek. De 2-0 komt van de voet van Nabiellene, die de rebound het doel in werkt nadat een schot van Nienke door de keepster is gekeerd. Vlak voor rust schuift Danée de 3-0 binnen na een prima voorzet van Jennifer. SVS had nog veel meer goals kunnen maken, want naast water uit de lucht regent het kansen in de doelmond. Schoten van Fay en Nienke worden gestopt, Mara stuit op de keepster, Jennifer raakt de lat, Fay en Danée schieten nipt naast. In dit kansenfestival heeft Britt de meeste pech, ze komt centimeters tekort wanneer ze inglijdt op een mooie pass van Romy, ze schiet de bal bij een grote kans net naast de paal en ze kopt (ondanks het gemis van die centimeters) bijna over de keepster heen.

In de tweede helft maakt Lieke 4-0 na een doorgeschoten bal uit een corner en bij een andere corner kopt een verdedigster van VDL de bal in eigen doel. Het niveau van SVS zakt verder weg en er worden nauwelijks nog kansen gecreëerd. Totdat assistent bondscoach Priscilla ingrijpt en met een luidkeels ‘goed zo’, ‘je kan het’, twee keer ‘hup’ en een ‘jaaaaa’ de enige echt flitsende combinatie van de wedstrijd in gang zet. Danée besluit deze fantastische aanval met haar tweede goal: 6-0. In de slotfase redt VDL de Maassluisse eer wanneer een aanvalster door onze verdediging heen glipt en Angela passeert.

De komende wedstrijden zal ons team weer naar het indrukwekkende niveau van twee weken geleden moeten groeien, want de tegenstanders zullen niet allemaal zo gewillig zijn als die van vandaag.

Marcel Verspeek